واکسن کرونا بر روی افرادی که تزرزق های زیبایی داشته اند چه تاثیری دارد؟
 واکسن کرونا می تواند تاثیرات زیادی مخصوصا روی کسانی که تزریق های زیبایی انجام داده اند داشته باشد

 واکسن کرونا برای افرادی که تزریق های زیبایی داشته اند عوارض دارد

به‌تازگی گزارش‌هایی درباره عوارض واکسن کرونا بر افرادی که پیش از این تزریق‌های زیبایی داشته‌‌اند مطرح شده است. کمیته مشورتی FDA اعلام کرد افراد دارای فیلرهای آرایشی صورت ممکن است به تورم و التهاب با یکی از واکسن‌های ویروس کرونا دچار شوند.به گفته‌ کمیته مشورتی FDA، چندین شرکت‌کننده‌‌ کارآزمایی که دارای فیلرهای آرایشی صورت بودند، به عارضه‌های جانبی دچار شدند.

فیلر تکنیکی برای حجم دادن به شیار‌ها و چروک‌های پوست، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، ترمیم جای جوش‌ها و لیفتینگ پوست به کار می رود. فیلر‌ها انواع مختلفی دارند که از مواد طبیعی، شیمیایی، ژل‌ها و حتی چربی‌های بدن بیمار استخراج می‌شوند و هرکدام بسته به درمان مدنظر و محل تزریق، فواید و عوارض مخصوص به خود دارند.

 به گفته‌ یک متخصص پوست در کالیفرنیا، این واکنش ایمونولوژیک (مربوط به ایمن‌شناسی) است‌. به گفته‌ دکتر شرلی چی، عارضه‌های جانبی به آسانی توسط پرسنل پزشکی تحت درمان قرار گرفتند. او در این باره گفت: «سیستم ایمنی بدن شما که التهاب ایجاد می‌کند، هنگامی که واکسن دریافت می‌کنید، بسیار فعال می‌شود. این شیوه‌ کارکرد آن است.» بنابراین منطقی است  که در بعضی ارگان ها و بافت ها سیستم ایمنی برخی مواد را مشاهده می‌کند که از مواد طبیعی ایجادشده در بدن شما نیستند، شاهد پاسخ ایمنی باشید. طبق گفته متخصصان با این حال، عارضه‌های جانبی نباید مردم را از دریافت واکسن باز دارد. البته همگی با استروئید و آنتی‌هیستامین تحت درمان قرار گرفتند و همه‌ واکنش‌های آن ها برطرف شده است.

بیشتر بدانید : گلودرد ناشی از کرونا چه تفاوتی با سایر گلودردها دارد؟

بیشتر بدانید : برخی داروهای ضد ویروسی به عنوان درمان احتمالی کرونا

بیشتر بدانید : چرا با زدن واکسن کرونا بازهم باید ماسک بزنیم

بیشتر بدانید : کشورهایی که تا به امروز واکسن کرونا را خریداری کرده اند

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:borna.news