تشدید نارسایی قلبی با افزایش دمای جهان!
افزایش دمای کره زمین و گرم شدن هوا یکی از نگرانی های همه انسانهاست که این مسئله پیامدهای زیادی دارد، در ادامه به نارسایی قلب که در نتیجه گرم شدن کره زمین بروز می کند می پردازیم

افزایش دمای جهانی ، نارسایی قلبی را تشدید کند

دانشمندان هشدار دادند که تغییرات آب و هوایی می تواند خطرات سلامتی را برای مبتلایان به بیماری قلبی افزایش دهد.

 امواج گرمای شدید، که در بحبوحه تغییرات آب و هوایی بیشتر و طولانی‌تر می‌شوند ، پیامدهای جدی مختلفی دارند که کمترین آن تأثیر بر سلامت و تندرستی انسان است. با افزودن دانش روزافزون پیرامون اثرات تغییرات آب و هوایی، یک مطالعه جدید نشان می دهد که گرمای شدید می تواند به ویژه برای افرادی که نارسایی قلبی دارند خطرناک باشد.

این مطالعه جدید که در ESC Heart Failure منتشر شده است، که مجله‌ای از انجمن قلب و عروق اروپا است، می‌گوید که امواج گرمای رایج‌تر ناشی از گرم شدن کره زمین می‌تواند منجر به نرخ بالاتر مرگ و میر در جمعیت عمومی، به ویژه در مورد مرگ و میر قلبی عروقی شود.

"به طور خاص، این مطالعه رابطه ای را بین دمای گرمتر ناشی از امواج گرما و تغییر وزن بدن شناسایی کرد که می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی خطرناک باشد و وضعیت آنها را بدتر کند.محققان نوشتند: "این نشان دهنده تأثیر مستقیم گرمایش زمین بر سلامت انسان است، با دوره های حاد که انتظار می رود بیشتر رخ دهد، بیماران مبتلا به بیماری های مزمن، به ویژه جمعیت های شکننده تر را تهدید می کند."

بیشتر بدانید : نارسایی قلبی و علائم مهم آن

بیشتر بدانید : تاثیرات هوای خیلی گرم روی بدن انسان

ارتباط بین امواج گرما و کاهش وزن

این مطالعه در سال 2019 در فرانسه انجام شد، سالی که با امواج گرمای شدید در سراسر اروپا مشخص شد. یک بازه زمانی که شامل دو رویداد گرمای شدید بود، محققان از یک سیستم نظارت از راه دور برای ردیابی تأثیر گرما بر وزن افرادی که سابقه نارسایی قلبی داشتند استفاده کردند. این مطالعه توضیح داد که در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی وزن، سنگ بنای بروز مشکلات است زیرا افزایش وزن دلیل اصلی بستری شدن این بیماران در بیمارستان است.

نویسندگان این مطالعه فرض کردند که وزن بدن بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می تواند در طول موج گرما تغییر کند. این مطالعه شامل 1420 فرد با سابقه نارسایی قلبی بود که 70٪ از آنها مرد بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان 73 سال بود. علاوه بر ردیابی وزن با استفاده از مانیتورینگ از راه دور، از شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد علائم دیگری را که تجربه کرده اند مانند خستگی، تورم یا تنگی نفس را گزارش کنند. در پایان، جمع‌آوری داده‌ها نشان داد که با افزایش دمای هوای بیرون در فرانسه، وزن بیماران به طور قابل توجهی کاهش یافته و شرایط آنها بدتر می‌شود. بر اساس این مطالعه، برخی از بیماران با وزن 78 کیلوگرم در مدت زمان کوتاهی 1.5 کیلوگرم از دست دادند.

فرانسوا روبیل ، نویسنده این مطالعه، پروفسور بیمارستان دانشگاه مونپلیه، فرانسه، در بیانیه مطبوعاتی گفت: کاهش وزنی که ما در طول موج گرما مشاهده کردیم، از نظر بالینی با این افزایش دما مرتبط بود . روبیل افزود: "این اولین مطالعه ای است که رابطه دقیق بین دمای محیط و وزن بدن در بیماران نارسایی قلبی را نشان می دهد

بیشتر بدانید : تاثیر تغییرات آب و هوا بر وزن نوزادان

پیامدهای شرایط گرم تر شدن هوا
قلب

پایش وزن یک عنصر حیاتی در این مطالعه بود زیرا هر گونه تغییر ناگهانی در وزن می تواند در میان افراد مبتلا به نارسایی قلبی نگران کننده باشد. همانطور که روبیل در بیانیه مطبوعاتی توضیح داد، کاهش وزن مشاهده شده در میان شرکت کنندگان در مطالعه مبتلا به نارسایی قلبی، پتانسیل ایجاد سایر پیامدهای جدی سلامتی از جمله "فشار خون پایین، به ویژه در هنگام ایستادن، و نارسایی کلیوی، و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی" را داشت.

در حالی که شرایط گرمای شدید باعث می شود همه افراد به دلیل تعریق بیش از حد معمول آب از دست بدهند در میان افراد مبتلا به نارسایی قلبی، این می تواند مشکل ساز باشد. این به این دلیل است که بیماران نارسایی قلبی معمولاً دیورتیک‌ها ( داروهای ادرار آور) را مصرف می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا با ادرار کردن بیشتر به صورت عادی و روزانه، بدن خود را از شر مایعات اضافی خلاص کنند. اگر بدن این بیماران در طول موج گرما بیش از حد معمول آب از دست بدهد، دیورتیک ها می توانند بیش از حد آب بدنشان را کم آب کنند.

روبیل توضیح داد که وقتی افراد سالم در هوای گرم مایعات بیشتری می نوشند، بدن می تواند به طور خودکار برون ده ادرار را تنظیم کند. اما در مورد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، به این دلیل که دیورتیک مصرف می‌کنند، این موضوع صدق نمی‌کند.

نکاتی که می تواند به بیماران نارسایی قلبی در طول موج گرما کمک کند

روبیل در این مطالعه پیشنهاد می کند که با افزایش دما در افق آینده قابل پیش بینی، پزشکان و بیماران باید آماده باشند تا دوز دیورتیک ها را در بیماران نارسایی قلبی در هنگام کاهش وزن کاهش دهند.بسیاری از متخصصان قلب، دوز ادرارآور بیماران را در پاسخ به تغییرات وزن تنظیم می‌کنند.

با این حال، این مطالعه ممکن است نشان دهد که این یک استراتژی بسیار سودمند در طول موج گرما خواهد بود.افراد مبتلا به نارسایی قلبی بهتر است از همان استراتژی هایی بهره مند شوند که می تواند هر فردی را در طول موج گرما سالم نگه دارد، مانند ماندن در یک مکان خنک و سرپوشیده.اما در کل این تغییرات شدید دما میتواند برای افراد مسن بیشتر از بقیه گروه های سنی مضر باشد.

زیرا این افراد به دلیل محدودیت های جسمانی ای که دارند سخت تر می توانند به مکان های خنک تر رفته و در معرض دمای پایین تر قرار بگیرند. دکتر اوبراین اضافه کرد: اگر شرایطی مانند دیابت، چاقی یا فشار خون بالا دارید که شما را در معرض خطر نارسایی قلبی قرار می دهد، انتخاب های سبک زندگی صحیح مانند تغذیه سالم، ورزش و حفظ وزن مناسب می تواند شما را از ابتلا به نارسایی قلبی باز دارد.

این یک چالش واقعا مهم برای مبتلایان به نارسایی قلبی خواهد بود و با افزایش گرما، اوضاع برای آن ها بدتر خواهد شد.

بیشتر بدانید :  نارسایی قلب, علت و درمان

بیشتر بدانید :  افزایش ریسک نارسایی قلبی با هوای سرد

بیشتر بدانید : نارسایی مزمن قلبی چرا بروز می کند؟

بیشتر بدانید :  مشکلاتی که در معده بروز می کنند اما نشانه نارسایی قلبی هستند

بیشتر بدانید : تغذیه در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی

بیشتر بدانید :  با گرما زدگی چه می توان کرد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com