آیا می دانید عینک هایی که خانمها و آقایان استفاده می کنند باید دارای رنگ های متفاوتی باشد اما به چه رنگی و چه دلیلی ؟
 

یک اپتومتریست گفت: عینکهای آفتابی با رنگ قهوهای برای زنان و رنگ خاکستری برای مردان مناسبتر است چرا که هماهنگی بیشتری با سلولهای چشمی آنها دارد
رودابه رحمنی با بیان اینکه برف مثل آیینه عمل میکند، اظهار کرد: نورخورشید به صورت یک سویه و فقط از منبع خورشید به چشمها می تابد. اما در هوای برفی، نور ناشی از تابش خورشید دوباره از زمین بازتاب میشود، لذا در چنین مواقعی نور دو بار انعکاس یافته و به چشمها میرسد.

وی با بیان این که بدین ترتیب هر عارضه‌ای که در اثر تابش نورخورشید به چشم ها بروز می‌کند، در فضاهای پوشیده از برف به میزان دو برابر است، اظهار کرد: این عوارض می‌تواند به صورت آب مروارید، التهاب ملتحمه چشم و یا مشکلاتی در شبکیه، خود را نشان دهد.

رحمنی با تأکید بر لزوم تهیه عینک آفتابی استاندارد و مناسب، یادآور شد: فرم عینک باید در اندازهای باشد که حدقه چشمها را به طور کامل پوشش دهد، همچنین استفاده از آن در بینایی یا تشخیص رنگها اختلال ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه بهتر است در انتخاب عینک از اپتومتریست یا چشم پزشک کمک گرفته شود، افزود: عینک‌های آفتابی با رنگ قهوهای برای زنان و رنگ خاکستری برای مردان مناسبتر است؛ چرا که هماهنگی بیشتری با سلولهای چشمی آنها دارد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
قابل توجه افراد عینکی؟!
مزایا و معایب لنزهای طبی
با تیرگی دور چشم چه کار کنیم؟
عواملی که بینایی شما را تهدید می کند!!
جلوگیری از بروز آب مروارید با این خوراکی ها