در گذشته شاید از مادر بزرگها می‌شنیدید که اگرفلان غذا را بخورید ویا این غذا را نخورید، فرزند شما پسر یا دختر خواهدشد وشاید....
 

در گذشته شاید از مادر بزرگها می‌شنیدید که اگرفلان غذا را بخورید ویا این غذا را نخورید، فرزند شما پسر یا دختر خواهدشد وشاید هرگز با ور نمی‌کردید که روزی این قضیه از نظرعلمی‌هم ثابت گردد.

براساس گزارشی که توسط محققین دانشگاه شیکاگو به چاپ رسیده است،  مادرانی که پیش ازبارداری با میل زیادی غذا می‌خورند ویا غذاهای حاوی پتاسیم بیشتری صرف مینمایند، احتمال بیشتری برای پسرشدن فرزندشان وجود دارد. با مطالعه برروی 700 زن که اولین بارداری خودرا تجربه می‌کردند، دریافتند که مادرانی که قبل از بارداری از غذاها ی پر کالری استفاده  می‌کرده اند و یا موز ومیوه‌های سرشاراز پتاسیم خورده بوده اند، همچنین هرروز صبحانه‌ای سرشار از مواد‌ی پر کالری مصرف می‌نمودند بیش از 85% صاحب فرزند پسر شده اند،  حتی در تحقیقی دیگر دیده شد مادرانی که روزانه 400کالری بیشتراز دیگر مادران دربافت کرده اند باز هم بیشتر صاحب پسرشده‌اند. گرچه تحقیقات هنوز ادامه دارد ولی این موضوع که فاکتورهای فراوانی وجود دارد که درتعیین جنسیت نوزاد موءثراست، انکار ناپذیر می‌باشد.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ ـ دکترسمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ   www.seemorgh.com/health

منبع : آسوشیتد پرس

 5 اردیبهشت 87