با این راهکارها افسردگی رهایتان می کند
آدم‌های باایمان كمتر ناامید می‌شوند و در برابر مشكلات زندگی قد خم نمی‌كنند.
از نظر محققان راهکارهای زیر می‌تواند شما را از چنگال افسردگی نجات دهد.

راه بروید
اگر افسردگی‌تان شدید نشده، می‌توانید با راه رفتن حال خوب‌تان را برگردانید. محققان می‌گویند راه رفتن به‌ویژه برای افرادی كه دچار مصیبت شده‌اند مانند ازدست دادن یك عزیز، بیكار شدن یا جدا شدن از همسر مفید است و اگر افسردگی شما ناشی از چنین اتفاق‌های بیرونی باشد، می‌تواند به كمك‌تان بیاید. البته پژوهشگران معتقدند حتی افسرده‌های شدید هم می‌توانند در كنار درمان دارویی با راه رفتن به بهبود خود كمك كنند، اما كسانی كه به‌دلیل اتفاق‌هایی كه برای‌شان پیش آمده احساس غم شدید یا افسردگی را تجربه می‌كنند، با راه رفتن در یك محیط طبیعی پر درخت، بالا رفتن از كوه یا راه رفتن اطراف یك دریاچه می‌توانند بدون نیاز به دارودرمانی سلامت روانی خود را دوباره پیدا كنند.

ویتامین D بگیرید
كمبود ویتامین D تنها استخوان‌های شما را تضعیف نمی‌كند. محققان می‌گویند كمبود این ویتامین در بدن می‌تواند به افسرده شدن‌تان هم منجر شود. پژوهشگران در بررسی‌هایی كه درمورد افسردگی زنان انجام دادند، دریافتند كه كمبود این ویتامین در بدن خانم‌ها به پایین آمدن انرژی‌شان و افسرده شدن آنها می‌انجامد. این درحالی است كه زنان افسرده پس از گذراندن یك دوره درمان همراه با دریافت ویتامین D كمتر نشانه‌های افسردگی را بروز دادند و حال روانی بهتری تجربه كردند.

رئیس نشوید
شاید تصور كنید یك ارتقای شغلی می‌تواند حال روانی‌تان را بهتر كند و با رساندن شما به آرزوهای‌تان اجازه افسرده شدن را به شما ندهد. اما محققان خلاف چنین تصوری را ثابت كرده‌اند. آنها می‌گویند زنان رییس بیشتر گرفتار بیماری افسردگی می‌شوند. با توجه به بررسی‌های پژوهشگران، شیوع افسردگی در زنانی كه در موقعیت شغلی قرار دارند كه می‌توانند استخدام كنند، اخراج كنند یا میزان حقوق دیگران را تحت‌كنترل داشته باشند، بیش از زنان دیگر است. این درحالی است كه رئیس شدن روی مردان تاثیر عكس دارد و مردهایی كه به چنین موقعیت شغلی می‌رسند، كمتر به افسردگی مبتلا می‌شوند.

آسپرین بخورید
آسپرین و ایبوپروفن داروهای ضدافسردگی نیستند اما از نظر محققان می‌توانند درمان بیماری افسردگی را تسهیل كنند. به عقیده پژوهشگران، التهاب ممكن است بیماری‌های روانی را تحت‌تاثیر قرار دهد و به همین دلیل داروهای ضدالتهاب می‌توانند روند درمان افسردگی را تسهیل كنند. باتوجه به بررسی‌های محققان، داروهایی كه روزانه مصرف می‌شوند مانند آسپرین و ایبوپروفن با كاهش التهاب بدن می‌توانند چنین تاثیری را بر روان بیماران بگذارند و حال روانی‌شان را بهتر كنند.

ایمان داشته باشید

حتما شنیده‌اید كه آدم‌های باایمان كمتر ناامید می‌شوند و در برابر مشكلات زندگی قد خم نمی‌كنند. محققان بیمارستان مك لین ایالات‌متحده این ادعا را تایید می‌كنند. آنها در یك پژوهش، تاثیر ایمان به خدا بر درمان بیماران مبتلا به افسردگی را بررسی كردند و دریافتند كه آدم‌های باایمان كمتر دچار افسردگی می‌شوند یا پس از بیماری زودتر بهبود می‌یابند. در این تحقیق كه نتایج آن در مجله اختلالات عاطفی منتشر شده است مشخص شد كه اعتقاد به خدا می‌تواند بهبود نتایج درمان‌های روانپزشكی را به‌همراه داشته باشد. به گفته پژوهشگرانی كه بیماران این بیمارستان را مورد بررسی قرار دادند، افرادی كه سطح اعتقاد آنها به خداوند از متوسط تا بالا ارزیابی شده است، نتیجه بسیار بهتری را در دوره‌های درمانی كوتاه‌مدت گرفته‌اند و حال‌شان زودتر بهبود یافته است.

وزن‌تان را كم كنید
كاهش وزن تنها شمارا سالم‌تر نمی‌كند و اعتمادبه‌نفس‌تان را بالاتر نمی‌برد؛ محققان می‌گویند كم كردن وزن افسردگی را هم از شما دور می‌كند و در كنار كم كردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سكته مغزی، سلامت روانی‌تان را هم بیشتر می‌كند. در بررسی آنها پس از گذشت 6ماه از برنامه كاهش وزن و با كم كردن 8درصد وزن شركت‌كنندگان، افسردگی آنها به شكل قابل‌توجهی كمتر شد. پس اگر شما هم افسردگی و اضافه‌وزن را با هم دارید، با حذف چربی‌های اضافه‌تان، برای بالاتر بردن خلق‌تان تلاش كنید.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : مجله سیب سبز

مطالب پیشنهادی:
افسردگی چیست؟
افسردگی چگونه درمان می‌شود؟
مهار افسردگی با خوراكی‌های خوشمزه
افسردگی بر روی چه نقاطی از بدن تاثیر می گذارد؟