مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک یا تر است؟
رشد سریع موها بعد از تولد, داشتن موهای مجعد و طاس شدن سریع موها, عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی, داشتن حواس 5 گانه بسیار تیز و قوی, حرکات سریع, خواب کم و همچنین مطالب علمی را به کندی یاد گرفتن از نشانه‌های خشکی مزاج مغز است

انواع مزاج مغز از نگاه طب سنتی

مهدی یوسفی درباره انواع مزاج مغز اظهار داشت: مزاج شناسی از اصول اصلی طب سنتی است و با دانستن مزاج می‌توان بهتر زندگی کرد.

بیشتر بدانید : 'سردی کردن' دقیقا یعنی چه؟!

نشانه‌های گرمی مزاج مغز

به گفته وی سرخی رو و چشم, رشد سریع موهای سر در دوره نوزادی و سیاهی مو, طاسی سر در پیری, سردرد در اثر تابش مستقیم آفتاب به سر و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم, داشتن خواب سبک و کم, پُرحرفی و زیرکی؛ نشانه‌های گرمی مزاج مغز است.


نشانه‌های سردی مزاج مغز

این متخصص طب سنتی ادامه داد: صافی و سفیدی موهای سر, رشد کُند موها بعد از تولد, رنگ سفید چهره از نشانه‌های سردی مزاج مغز است. ابتلا زیاد به سرماخوردگی و بروز ترشحات پشت حلق یا نزله, آبریزش بینی زیاد, خواب زیاد و سنگین, کُندی در انجام امور روزانه نیز از نشانه‌های دیگر سردی مزاج مغز است.


نشانه‌های خشکی مزاج مغز
مغز

 رشد سریع موها بعد از تولد, داشتن موهای مجعد و طاس شدن سریع موها, عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی, داشتن حواس 5 گانه بسیار تیز و قوی, حرکات سریع, خواب کم و همچنین مطالب علمی را به کندی یاد گرفتن از نشانه‌های خشکی مزاج مغز است.


نشانه‌های تری مزاج مغز

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: داشتن موهای بسیار صاف, طاس نشدن در بزرگسالی, ترشحات بسیار زیاد از بینی, خواب سنگین و زیاد, حواس 5 گانه کُندی, مطالب را کُند یاد گرفتن و زود فراموش کردن؛ از نشانه های بارز تری مزاج مغز است.


بیشتر بدانید : مزاج شناسی، مزاج سرد و تر چیست و این افراد چه ویژگی هایی دارند؟

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی انواع مزاج ها در طب سنتی

بیشتر بدانید : با نوع مزاج خود آشنا شوید تا علت بیماری هایتان را بدانید!

بیشتر بدانید : این خصوصیات می گویند که مزاج شما گرم و تر است


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tasnimnews.com