Facial color announced that the head inside
مطالعه‌ای نشان داده است که هنگام احساس علاقه زیاد و عشق تغییر و تحولات چشمگیری در بدن اتفاق می‌افتد و بدن واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.

برخی از واکنش‌ها و تغییرات بدن بر اثر عاشق شدن

شاید شما نیز تجربه کرده باشید که با دیدن فردی ضربان قلبتان افزایش می‌یابد، حالت تهوع به شما دست می‌دهد، دمای بدنتان به طور ناگهانی افزایش می‌یابد، صورتتان گلگون می‌شود. اما آیا این علائم واقعا نشان می‌دهد که شما عاشق شده‌اید؟علاقه زیاد به فردی یا همان عاشق شدن بر بدن تاثیر می‌گذارد، هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شود و سیستم عصبی بدن از خود پیام‌هایی را منتشر می‌کند.

 

1.هنگام عاشق شدن هورمون‌های همچون دوپامین، اکسی توسین، ادرنالین و وازوپرسین در بدن ترشح می‌شود یا سطح آن‌ها افزایش می‌یابد که احساس شادی و شعف فراوانی را به افراد منتقل می‌کند. محققان بر این باور هستند که به علت ترشح این هورمون‌ها هرچه فرد بیشتر معشوقش را ببیند بیشتر به انتشار این هورمون‌ها و دیدن آن فرد عادت می‌کند به حدی که اگر او را نبیند به علت کاهش این مواد در بدنش مانند فردی معتاد از خود واکنش‌های عصبی نشان می‌دهد.

 

2.هنگام عاشق شدن گونه‌هایتان قرمز می‌شود؛کف دستتان عرق می‌کند و ضربان قلبتان تندتر می‌شود. این عوامل واکنش سیستم عصبی بدن به عاشق شدن هستند و بر اثر افزایش نگرانی و اضطراب در بدن فرد بوجود می‌آیند و به همین دلیل بیشتر هنگام قرار ملاقات یا قبل از آن این علائم افزایش می‌یابند. در واقع این علائم به علت تحریک آدرنالین و نوراپی‌نفرین در بدن بوجود می‌آید.

 

3.هنگام احساس عشق در وجودتان مردمک چشمتان کمی بزرگ‌تر می‌شود و همین عامل می‌تواند بر زیبایی شما بیفزاید. بزرگ شدن مردمک چشم بر اثر تحریک شاخه سمپاتیک سیستم عصبی بدن اتفاق می افتد.

 

4.گفتنی است، هنگام عاشق شدن شاید کمی احساس بیماری کنید، اشتهای خود را از دست دهید، احساس ناراحتی کنید که همگی طبیعی هستند. هومون کورتیزول یا همان هورمون استرس هنگام عاشق شدن با کاهش حجم شریان‌های شما ممکن است سبب ناراحتی در شما شود. با گذشت زمان و کاهش استرس این مشکل برطرف خواهد شد.

 

5.هنگام عاشق شدن شما به طرز عجیبی احساس می‌کنید که قدرتتان افزایش یافته است که در واقع به این قدرت «قدرت هیستریک» می‌گویند و به علت افزایش انتشار هورمون اکسی‌توسین در بدن است و ممکن است استقامت و آستانه درد شما را افزایش دهد.

 

نتایج مطالعات نشان می دهند علائم دیگر عاشق شدن افزایش بلندی صدا، احساس اضطراب، نوسانات خقلی و هورمونی، افزایش خلاقیت، افزایش یا کاهش وزن و کم‌خوابی یا بی‌خوابی است.

اگر این نشانه‌ها را دارید، عاشق شده‌اید!

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com