این خصوصیات می گویند که مزاج شما گرم و تر است
افرادی با مزاج گرم و تر، برعکس آن‌هایی که مزاجشان گرم و خشک است، خواب خوبی دارند و البته، تحمل بی‌خوابی هم برایشان چندان سخت نیست

خصوصیات افرادی که مزاج گرم و تر دارند

مزاج گرم و تر هم یکی از چهار مزاج اصلی در طب سنتی است. دکتر مریم مقیمی درباره خصوصیات افرادی با این نوع مزاج می‌گوید: افرادی با مزاج گرم و تر، معمولاً درشت‌اندام هستند، پوست سرخ و سفید و موهای پرپشتی هم دارند. نبض این افراد هم پر و قوی می‌زند.افرادی با مزاج گرم و تر، برعکس آن‌هایی که مزاجشان گرم و خشک است، خواب خوبی دارند و البته، تحمل بی‌خوابی هم برایشان چندان سخت نیست.

این عضو دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: این افراد، بسیار حساس به حرارت هستند، یعنی نه تاب گرمای زیاد را دارند و نه طاقت سرمای بیش از اندازه را. این در حالی است که به‌طور کلی، تحمل سرما از گرما برای چنین افرادی، ساده‌تر است. افرادی که علاقه به شیرینی و ترشی دارند و تقریباً تمام غذاها را می‌پسندند، باید بدانند که به‌احتمال زیاد، مزاجشان گرم و تر است. این افراد، پوست گرم، مرطوب و نرمی هم دارند.

افرادی با مزاج گرم و تر از نظر خلق و خو، افرادی شجاع و جسور هستند و به‌همین خاطر هم معمولاً ما آن‌ها را در صف افراد پیشرو و رهبر می‌بینیم. کسانی که مزاج گرم و تری دارند، معمولاً افراد آرامی هستند، اما اگر از ظرفیت و آرامش آن‌ها سوءاستفاده بشود، ممکن است رفتارهای مخاطره‌آمیزی از خود نشان بدهند. این افراد، همان‌هایی هستند که هنگام عصبانیت، خون جلوی چشمانشان را می‌گیرد، اما در حالت کلی، افرادی آرام، اجتماعی، خوش‌مشرب، خونگرم و علاقمند به شعر و موسیقی هستند.


بیشتر بدانید : مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک یا تر است؟


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamaneh.com