خصوصیات افراد مقتدر، قوی و تاثیرگذار
داشتن برخی نشانه ها از یک شخصیت مقتدر، ممکن است گروهی از مردم را بترساند !!!به عنوان یک شخصیت قوی، به کسی تکیه ندارند و به این وابسته نیستند که کسی به آنها بگوید چگونه بنظر می آیند ، چکار باید بکنند و یا چه نکنند

وقتی مردم با افرادی که شخصیت مقتدر و قوی دارند برخورد می کنند معمولا نمی توانند نوع شخصیت او را درک کنند و دچار اشتباه می شوند.برخی افراد فکر می کنند این گونه افراد می خواهند حکمفرمایی کنند. تعدادی هم فکر می کنند که آنها بی ادب و گستاخ هستند.اما هیچ یک از اینها حقیقت ندارد.در واقع هیچ یک از این کلمات منعکس کننده شخصیت آنها نیست. در واقع افراد مقتدر از درون مانند بچه گربه هستند!

افراد مقتدر اصراری به برنده شدن ندارند ولی اجازه هم نمی دهند دیگران آنها را نادیده بگیرند.با این خصوصیات شاید برخی افراد از آنها بترسند و فاصله بگیرند.اما این فقط به این دلیل است که آنها نمی توانند درک کنند که آنها تا چه حد می توانید با خودشان راحت باشند و به کس دیگری برای تایید شدن نیاز ندارید.


 8  نشانه یک شخصیت مقتدر و قوی که ممکن است گروهی از مردم را بترساند:

افراد مقتدر بهانه دست کسی نمی دهند

strong_personality1.jpg

اینگونه افراد ، بهانه برای عذرخواهی دست کسی نمی دهند . وقتی فردی دارای یک شخصیت قوی باشد ، مایل نیست به ناله و شکایت دیگران در باره آنچه میتوانستند انجام دهند ، گوش فرادهد. در واقع او بیشتر مایل است تا به این گوش دهد که افراد چه کارمیتوانند انجام دهند و چگونه بر موانع غلبه خواهند کرد . آنها عقیده دارند : از خود در باره بهانه ، سوال نکنید .دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاری را نتوانستید انجام دهید ؛ اما دلایل بیشتری نیز وجود دارد که شما میتوانید کاری را انجام دهید.

افراد مقتدر در مورد کسانی که اجازه ورود به زندگیشان را پیدا می کنند بسیار محتاطند

به عنوان یک شخصیت قوی، به کسی تکیه ندارند و به این وابسته نیستند که کسی به آنها بگوید چگونه بنظر می آیند ، چکار باید بکنند و یا چه نکنند . البته این را تشخیص میدهند که برخی افراد نیاز به انجام این کار دارند و از آن هم بالاتر ، نیاز دارند تا این را از دیگران نیز بشنوند . افرادی با شخصیت قوی ، شاید ندانند بطور کامل چه شخصیتی دارند ؛ ولی از طرفی ، نیازی را نیز در خود حس نمیکنند تا دیگران به آنها بگویند که چقدر توانا هستند زیرا در واقع آنها میتوانند این مسئله را از درون حس کنند.

افراد مقتدر از صحبتهای کوتاه یا به اصطلاح تلگرافی بیزارند ، اما ....

strong_personality3.jpg

گپ و گفتگوی تلگرافی ، بسیار بد است ؛ چنانچه فردی را با یک شخصیت قوی و اثرگذار ببینید ، بخوبی میفهمید که او ایده ها و نظریات مختلفی دارد . آنها فقط نمیخواهند وقت خود را برای صحبت کردن درباره افراد دیگر، یا به اصطلاح غیبت کردن ، هدر دهند ؛ آن هم درست وقتی که میتوانند با عمل کردن درباره هدفی نزدیک ، تغییری را در اطراف خود ایجاد کنند.

افراد مقتدر نمیتوانند نادان، احمق و یا بی احساس باشند

شخصیت افراد سلطه جو برخاسته  از نفوذناپذیری و دانش است.اما شخصیت های قوی تاثیرات متفکر بودن را می دانند و به خوبی بر آن واقف هستند. این 2 تیپ باهم متفاوت هستند.

دلیل آن نیز تنها این است که فردی با شخصیت قدرتمند، از مغز خود درست استفاده کرده و تلاش مناسب و صرف زمان کافی را نیز برای پیشبرد اهدافش در نظر میگیرد. این افراد از اینکه مردم درباره چیزی که دانش آن را ندارند بسرعت داوری میکنند، بیزار هستند . این احتمالا بهترین خصوصیت آنهاست " عدم داوری زودهنگام " . البته این خصوصیت به این دلیل نیست که آنها میتوانند با دانش خود، بر داوری افراد نفوذپدیر اثر بگذارند ؛ بلکه در حقیقت، آنها مردمی را که قبل از صحبت کردن، در مورد گفته هایشان کمی فکر میکنند، مورد تشویق قرار میدهند.

افراد مقتدر " چگونه گوش دادن " را خوب بلدند

strong_personality5.jpg

این افراد میدانند ، چگونه میتوان خوب شنید. در مورد این امتیاز ، قدردانی دیگران را نیز نمیخواهند . چون خوب میدانند که " شنوا بودن و تشویق دادن به افراد " چگونه افرادی که فاقد این خصوصیات هستند را وحشت زده می کند.

افراد مقتدر به توجه دیگران، نیازی ندارند

بعضی از مردم  در هنگام روبرو شدن با افراد قوی ، تصور میکنند که آنها در واقع با این صفات بزرگ شده و رشد کرده اند و به این دلیل است که نیازی به توجه ندارند ؛ ولی این درست نیست . در واقع " شخصیت " آنهاست که مردم را به خود جذب میکند . " میزان اجتماعی بودن " یک فرد مقتدر و تاثیرگذار ، به این دلیل نیست که خودش میخواهد اجتماعی و مورد توجه دیگران باشد ؛ بلکه به این دلیل است که همه مردم نیاز دارند تا فردی با یک شخصیت قوی را در پیرامون خود داشته باشند ؛ پس جذب آنها میشوند شما دوست عزیز ، اگر چنانچه فردی با یک شخصیت قوی هستید باید مراقب خود و خصوصیات خود باشید تا بتوانید از دیگرانی که این خصوصیات و قدرت را ندارند، حمایت کنید.

افراد مقتدر بی باک هستند

strong_personality7.jpg

بسیار خوب ....این یکی احتمالا درست نیست ؛ حداقل نه آنگونه که دیگران فکر میکنند . تنها فرقی که وجود دارد ، این است که این افراد ، اجازه دیکته کردن روش زندگیشان را توسط افراد دیگر ، نمیدهند. اگر بخواهیم از این منظر بنگریم ...شاید آنها متهورنیز باشند.

افرادی با شخصیت قوی ، " ناامنی " را به عنوان یک " فرصت " در نظر میگیرند

" ناامنی " در واقع فرصتی است برای این افراد تا بهتر و کاملتر شوند . افرادی با شخصیت قوی میدانند که کامل نیستند و نیز خوب میدانند که اگر برای یادگیری بهتر و کاملتر کردن خود، تلاشی نکنند، علاوه بر اینکه ممکن است یک نادان به نظر برسند، در واقع ، زندگی نمیکنند، بلکه تنها وجود دارند .

اینگونه افراد ، به همه میگویند که  "ناامنی  " در حقیقت برای همه افراد وجود دارد ؛ اما هر کسی به ناامنی یا احساس عدم اطمینان ، اجازه نخواهد داد تا به او بگوید: چگونه زندگی کن و چه اندیشه هایی داشته باش..

بطور یقین ، برخی افراد گمان میکنند ، افرادی با شخصیتی بزرگ و قوی و اثر گذار، ممکن است حتمآ سختگیر نیز باشند . افرادی با شخصیت اثرگذار ، دوست دارند که مردم درباره وجود خود ، بهترین تفسیر را داشته باشند و شاید در این باره سختگیری کنند . اما شما ...روی سخنم با شماست ..اگر آن چه را که سختگیری مینامید ، فقط یک تفسیر از وجود خودتان باشد و نه تلاشی برای کامل کردن خود ؛ پس بهتر است تنها وجود داشته باشید ، نه اینکه زندگی کنید . 


بیشتر بدانید : تشدید مشکلات سلامت روان با تنها زندگی کردن

بیشتر بدانید : تأثير دين و دعا بر بهداشت روانی

بیشتر بدانید : پیشگیری از اختلالات روانی با یک راهکار ساده

بیشتر بدانید : انواع عشق از دیدگاه روانشناسان


تهیه و تدوین:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ