آیا می‌خواهید عملکرد مغز خود را با روشی آسان و موثر افزایش دهید؟برای دستیابی به بهترین عملکرد راهکار های موثری را به شما پیشنهاد می کنیم.
 
مغز پیچیده‌ترین عضو هر انسان می‌باشد که جدا از قسمت‌های مختلف و تعاریف خاصی که کارشناسان برایش ذکر کرده‌اند مانند تمامی ارکان بدن نیاز به توجه خاص و ویژه‌ای دارد.همانطور که برای سلامت جسم نیاز به تغذیه مناسب و ورزش تجویز می‌شود مغز نیز به این دو مهم نیازمند است که برای دستیابی به بهترین عملکرد گزینه‌های زیر را به شما پیشنهاد میکنیم؛نتایج آن برایتان باور نکردنی خواهد بود. 
 
* جستجوی مطالب علمی و دلخواه دراینترنت و یا هر منبع دیگر:
اختصاص زمانی در روز به مطالعه پیرامون مطالب علمی و دلخواه برای ارتقا عملکرد مغز مفید است.
 
* ورزش:
ورزش،ابتلا به اختلالات مشاعری را به تعویق می اندازد.تحقیقات ثابت کرده است که انجام تمرینات ورزشی هوازی نه تنها باعث افزایش سرعت و هوشیاری مغزی می شود بلکه بافت مغزی را نیز تقویت می کند.حتی 50 دقیقه پیاده روی تند به مدت سه روز در هفته چنین تاثیر مثبتی را به همراه دارد.
 
* مسواک زدن و کشیدن نخ دندان:
سلامت دهان و دندان ارتباط موثری با سلامت مغز دارد.بعد از مطالعه بر روی هزاران نفر شرکت کننده در تحقیقات ثابت شده است که بیماری های پریودنتال و عفونت های لثه ارتباط مستقیمی با کاهش عملکرد مغزی در بزرگسالی دارد.با توجه به این حقیقت توصیه می شود که به مدت 2 دقیقه در روز وقت صرف مسواک زدن و کشیدن نخ دندان کنید.
 
* اجتناب از نوشیدنی های الکلی:
زیاده روی در مصرف نوشیدنی‌های الکلی حجم توده مغزی را کاهش می‌دهد.

* خوردن میوه‌
 
* حل جدول و معما:
این سرگرمی بهترین تمرین و ورزش مغزی است.
 
*مدیتیشن و یا تزکیه نفس:
40 دقیقه در روز برای انجام این عمل کافی است. استوار و صاف بنشینید. چشمان خود را ببندید و به آنچه در آن لحظه احساس و دریافت می‌کنید تمرکز کنید. مثلا صدای تنفس و یا جیک جیک گنجشکان درصبح.

بهتر است بدانید... 
 مغز عضوی است که در بدن تمام جانوران نقش مرکز سیستم عصبی را دارد.فرمان تمام حرکات ارادی بدن از مغز صادر می‌شود و تمام احساس ‌ها در مغز پردازش می‌شود.مغز انسان شبکه گسترده و پیچیده‌ای از مدارهای عصبی است که به شکلی بسیار دقیق طراحی شده‌اند.مغز درون جمجمه قرار دارد و در واقع یکی از دو بخش دستگاه عصبی مرکزی می‌باشد.مغز انسان اندامی بسیار پیچیده است که حدود ۲ درصد وزن بدن انسان را دارا می‌باشد،بنابراین یک انسان ۷۵ کیلوگرمی مغزی در حدود ۱٫۵ کیلوگرم دارد.حتما الان احساس سنگینی در سر خود می‌کنید اما بهتر است بدانید مغز میان ۲۰ تا ۳۰ درصد از انرژی بدن انسان را مصرف می‌کند.در مغز انسان حدود ۱۰۰ میلیارد یاخته مغزی وجود دارد که بصورت یک شبکه بسیار پیپچیده با یکدیگر در ارتباط هستند.
 محاسبات نشان می‌دهد که در حدود ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ میلیارد ارتباط نقطه به نقطه میان یاخته‌های مغزی در مغز انسان وجود دارد.این شماره از شمار ستارگان جهان بیشتر است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
مغز به تعطیلات می رود!!
8 غذا که مغز را جوان و سالم نگه میدارد
گیاه خواری مطلق میتواند باعث تحلیل رفتن مغز شود
"خیال بافی" توان مغز را افزایش میدهد!
موسیقی کارایی مغز را بالا می برد!!