درمان افسردگی بدون داروی ضد افسردگی
داروهای ضد افسردگی توسط پزشکان در شرایطی که شما از افسردگی شکایت دارید، برای شما تجویز می شود، اما داروهای ضدافسردگی تا چه حد موثرند؟

تاثیر التهاب مغز بر ابتلا به افسردگی

 مراجعه به پزشک عمومی تان برای شکایت از افسردگی، احتمالا نتیجه اش برای شما یک نسخه داروهای ضد افسردگی است. تجویز چنین نسخه ای به این دلیل است که، پزشکان به این حقیقت توجه نمی کنند که شواهدی وجود دارد که حدود 30 تا 40 درصد افراد مبتلا به افسردگی، سطح التهاب مغزشان افزایش پیدا کرده است که مانع از کارایی قرص های بهبود دهنده روحیه می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افسردگی چیست؟

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه های افسردگی کدامند؟ چگونه می توان متوجه این علائم شد؟

کارمین پرینت (Carmine Pariante) استاد روان پزشکی بیولوژیک دانشگاه کینگ لندن، سال گذشته شواهدی برای اندازه گیری سطح دو ایجاد کننده التهاب در خون ارائه کرد. این بررسی به منظور تعیین میزان تاثیر گذاری داروهای استاندارد ضد افسردگی روی بیماران مبتلا به افسردگی انجام شد. این داروها به عنوان مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (selective serotonin reuptake inhibitors یا SSRIs ) هم شناخته می شوند که شایع ترین آن ها پروزاک (Prozac) است.

ما متوجه شدیم که مصرف این داروها زمانی که التهاب از حد مشخصی بالاتر باشد، هیچ مزیتی ندارد. نیمی از بیماران مبتلا به افسردگی در اولین نسخه ای که دریافت می کنند، موفق به یافتن داروی موثری نمی شوند و یک سوم آن ها از هیچ کدام از داروهای تجویز شده هیچ سودی نمی برند.

خبر خوب این است که تحقیقاتی که پروفسور پرینت اخیرا انجام داده به یک درمان جایگزین اشاره می کند. اگر سطح التهاب خیلی بالا باشد، یک داروی ضد التهاب می تواند کمک کننده باشد. ما یکی از داروهایی که معمولا برای آکنه استفاده می شود را امتحان کردیم. آنتی بیوتیکی به اسم مینوسایکلین (minocycline).

اگر در مورد افسردگی فکر می کنیم، باید همزمان به ایجاد التهاب در بدن هم بیاندیشیم، به این ترتیب بهتر قادر به درک شرایط و درمان آن خواهیم بود. در این صورت افسردگی را به عنوان بخشی از فرایندی که در بدن در حال رخ دادن است، می بینیم. به نظر می رسد که، بیماران به صورت غریزی این مساله را درک می کنند، زیرا از مشکلات فیزیکی که با افسردگی همراه است به خوبی آگاهی دارنددرد و تیر کشیدن در بدن و احساس بیماری و خستگی که همزمان با افسردگی پیش می آید، می تواند دقیقا مشابه آنفلولانزا باشد، به این دلیل که التهاب یکی از نشانه های افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن است.

همچنین، التهاب می تواند باعث تغییر نحوه دید یک فرد افسرده به زندگی شود. به گفته کاترین هارمر (Catheirne Harmer) استاد دانشگاه علوم اعصاب شناختی دانشگاه آکسفورد، اصطلاحی که برای این مفهوم استفاده می شود، منفی نگری است و راهی برای تشخیص افرادی است که به داروها پاسخ می دهند، چون داروهای ضد التهاب روی بیمارانی که دچار التهاب شده اند، با افزایش مثبت نگری آن ها اثر گذاشته و این تغییر خیلی به سرعت رخ می دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان های جدید افسردگی بدون نیاز به دارو

 

 

چرا التهاب در اولین مرحله افسردگی در مغز افراد رخ می دهد؟

چرا التهاب در اولین مرحله در مغز افراد رخ می دهد

به گفته دکتر فیلیپ کوون (Philip Cowen) استاد روان شناسی دانشگاه علوم پزشکی آکسفورد و مددکار کلینیک شورای تحقیقات پزشکی، استرس سیستم ایمنی را از کار انداخته و هورمون کورتیزول را ترشح می کند، که سبب افزایش التهاب در مغز و بدن می شود.

 

مکمل های ویتامین B پاسخی دیگر برای افسردگی

مکمل های ویتامین B پاسخی دیگر برای افسردگی

محققان کالج سلامت و داروهای زیستی دانشگاه ویکتوریا در استرالیا معتقدند که، مکمل های ویتامین ب کمپلکس می تواند برای درمان افسردگی مفید باشند. این محققان در مطالعه ای که در مجله Maturitas منتشر شد، نوشته اند، کمبود ویتامین ب ( B1، B2، B6، B12)، توسط متخصصان بالینی برای تشخیص و درمان اختلالات روانی استفاده می شود. واضح است که کمبود ویتامین های گروه B، منجر به ایجاد علایم افسردگی شده، روی سلامت و خوشی افراد تاثیر می گذارد.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ