چرا همیشه در حالت بی حوصلگی و بد اخلاق هستید؟+8 دلیل پزشکی
 اینکه گاهی بد اخلاق می شویم یک امر طبیعی است و عوامل زیادی باعث تغییر خلق و خوی ما می شود، اما چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق  و بی حوصله هستند؟ بد اخلاقی مداوم علل پزشکی دارد که به آنها می پردازیم.

8 دلیل پزشکی که می تواند توضیح دهد چرا همیشه در حالت بی حوصلگی و بد اخلاقی قرار دارید؟

اگر حس افسردگی و بد اخلاقی moody-blues دارید، عصبانی به نظر می رسید یا در همه حال بد خلق هستید، برای این بداخلاقی و تحریک پذیری شما دلایل پزشکی وجود دارد. ما در ادامه نکات مهمی را بیان می کنیم که در شناسایی علل این بد اخلاقی ها و بهبود حالت ذهنی به شما کمک می کنند.


1.علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: تیروئید شما از کنترل خارج شده است

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

پرکاری تیروئید hyperthyroidism که در بین خانم ها رایج است، زمانی بروز می کند که غده پروانه ای شکل در گلو بیش از حد هورمون تیروئید تولید می کند و باعث بروز بدخلقی در فرد می شود. مقاله ای در روزنامه پزشکی Medical Daily بیان می کند: " این مسئله می تواند علت فریاد زدن های مداوم شما بر سر فرزندانتان یا همسرتان باشد." طبق گفته دکتر نیل گیتوس Neil Gittoes، متخصص غدد درون ریز در بیمارستان دانشگاه بیرمنگام Birmingham، "هورمون تیروئید بر روی هر چیزی مرتبط با متابولیسم (سوخت و ساز) بدن تاثیر می گذارد. این هورمون همچنین می تواند باعث افزایش بیقراری، عصبانیت و بروز مشکل در تمرکز شما شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پرکاری تیروئید؛ علل، علایم و درمان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم اختلالات تیروئید را بشناسید


2. علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: دیابت و عدم تعادل قند خون

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

مقاله Medical Daily ذکر می کند که عدم دریافت قند خون کافی هم باعث افزایش خشم افراد می شود. عدم تعادل در سطح قند خون باعث بروز عدم تعادل مواد شیمیایی مغز از جمله سروتونین  serotonin می شود. این امر منجر به خشم، عصبانیت، سردرگمی و حتی حملات پانیک یا حملات هراس panic attack می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سروتونین چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نقش سروتونین در پرخاشگری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درباره اختلال پانیک چه می دانید؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات دیابت(1)


3.علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: مبارزه با درد مزمن

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

بیماری های مزمن پزشکی ممکن است منجر به تحریک پذیری شوند. آنیتا گادیا اسمیت Anita Gadhia-Smith، روانپزشکی که در منطقه کلمبیا Columbia و بتسدا Bethesda در مریلند فعالیت می کند، به US News & World Report گفت: "افرادی که با درد مزمن زندگی می کنند، همیشه احساس ناراحتی می کنند. برخی داروها، از جمله ضد دردهای مخدر یا اپیوئید* opioid painkillers هم، دارای عوارض جانبی مانند تحریک پذیری هستند. این مسئله فرد را هر چه بیشتر منزوی می کند که برای آنها بسیار دشوار است.

* ضد دردهای اپیوئید یا اپیویید یا مخدر opioid painkillersبه مجموعه مواد طبیعی و شیمیایی مسکن شبیه به مرفین یا مواد افیونی گفته می‌شود که در سیناپس (محل اتصال پایانه یک سلول عصبی به سلول عصبی دیگر) به گیرنده های عصبی اپیویید می‌چسبند. عملکرد همگی آن‌ها در بدن همانند کار انتقال‌دهنده‌های عصبی ضد درد (اندورفین‌ها) است که از طریق تأثیر بر سلسله اعصاب مرکزی موجب تخفیف احساس درد در بدن می‌شوند.


4.علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: قرار گرفتن در شرایط سخت

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

عوامل فیزیکی زیادی هستند که ممکن است باعث بد اخلاق شدن فرد شوند. دکتر کارن دویر تسوریرو Karen A. Dwyer-Tesoriero، کارمند اجتماعی پزشکی دارای مجوز و روان درمانگر مستقر در نیویورک می گوید: " درد یا ناراحتی فیزیکی و قرار گرفتن در شرایط سخت می تواند منجر به تحریک پذیری و کج خلقی شود، از جمله مواردی مانند عدم خواب کافی، گرسنه بودن یا تغذیه ناسالم." سعی کنید میان وعده بخورید و استفاده از بعضی دستگاه ها مانند گوشی و تبلت را قبل از خواب کنار بگذارید و بیشتر ورزش کنید تا خلق و خوی خود را بهبود بخشید.


5. علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: سندروم پیش از قاعدگی PMS

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

تهاجمی شدن اخلاق خانم ها مربوط به مشکل وحشتناک سندروم پیش از قاعدگی premenstrual syndrome (PMS) است. مقاله مذکور در Medical Daily می گوید به خاطر عدم تعادل هورمون هایی مانند استروژن و پروژسترون در این دوران خانم ها تحریک پذیرتر شده و عصبانیت آنها افزایش پیدا می کند. طبق گفته کالج امریکایی زنان و زایمان According to the American College of Obstetrics and Gynecology، طی دو هفته آخر چرخه قاعدگی و همچنین دو هفته قبل از پریودی خلق و خوی خانم ها تغییر می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سیکل قاعدگی و شرح وضعیت بدنی و نواسانات خلقی بانوان طی این 28 روز

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی با این خوراکی ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سندرم پیش از قاعدگی را بشناسید


6. علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: مشکل روحی و روانی

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

دویر تسوریرو می گوید یک مشکل روانی یا عاطفی اغلب بر روی خلق و خو تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به اضطراب، افسردگی، اختلال دو قطبی bi-polar disorder  یا اختلال اضطراب پس از سانحه* post-traumatic stress disorder (PTSD)  یا یک اختلال شخصیتی احتمالی همه عواملی هستند که منجر به بد اخلاق شدن می شود. اغلب زمانی که یک فرد احساس عصبانیت می کند، به یک محرک خارجی واکنش نشان می دهد که منجر به بروز یک حس گناه یا شرمندگی درونی می شود. زمانی که گفته می شود فردی همیشه بدخلق و عصبانی است، لازم است که مشکل بررسی شود. اگر خلق و خوی فرد بر روی زندگی روزانه وی و روابط فردی او با اعضای خانواده، دوستان یا همکاران تاثیر بگذارند، زمان آن رسیده که به دنبال بررسی های تخصصی برای سلامت روحی باشد."

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اختلال دو قطبی: گاهی‌خنده،‌ گاهی‌گریه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آسیب‌های روانی ناشی از حوادث را جدی بگیرید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم روحی و جسمی افسردگی

* اختلال اضطراب پس از سانحه  post-traumatic stress disorder (PTSD) : نوعی اختلال یا مشکل روحی است که بعضی افراد پس از تجربه یا مشاهده یک رویداد ناگوار مانند جنگ یا مرگ عزیز، به آن دچار می شوند.


7. علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: بی تحرکی و ورزش نکردن

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

آیا به اندازه کافی ورزش می کنید؟ دویر تسوریرو  می گوید: پاکسازی ذهن و یک پیاده روی کوتاه می تواند باعث کاهش اضطراب و افسردگی و بهبود خلق و خو شود. ورزش کردن به آزادسازی هورمون های حس خوب در مغز کمک می کند که این هورمون ها به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کنند. ورزش کردن می تواند پیاده روی در اطراف محل سکونت یا پارک نزدیک منزلتان باشد و رفتن به طبیعت نیز تاثیرات مثبت روی خلق و خو دارد.


8.علت بی حوصلگی و بد اخلاقی شما: عدم دریافت نور خورشید و کمبود ویتامین D

چرا بعضی آدم ها همیشه بد اخلاق هستند؟

اسکات شریبر Scott Schreiber ، متخصص کایروپرکتیک* chiropractic در نیوآرک Newark ، Delaware ، که بیش از 13 سال است در این زمینه فعالیت می کند، می گوید: اگر در طول روز در خانه بمانید و فقط شب ها بیرون بیایید، به احتمال خیلی زیاد در معرض کمبود ویتامین D هستید. کمبود ویتامین D بسیار رایج است و در بروز بسیاری از بیماری های مزمن مانند افسردگی دخیل است. به علاوه بیدار ماندن تا اواخر شب می تواند ریتم شبانه روزی شما را مختل کند و این امر منجر به خواب آلودگی مزمن شده و باعث می شود اکثر اوقات آدم بد اخلاقی باشید.

* کایروپرکتیک یا کایروپراکتیک chiropractic : یکی از انواع درمان های جایگزین است. در کایروپرکتیک با استفاده از تکنیک ها و روش هایی خاص، نیرو و فشار در ناحیه ستون فقرات اعمال می شود و هدف از این روش تصحیح هماهنگی و همترازی ساختار بدن و بهبود عملکرد فیزیکی است.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با 12 منبع مفید دریافت ویتامین



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.comlhealth
اختصاصی سیمرغ