سم زدایی روحتان از افکار منفی با این روش ها
اگر هیچ کس از زبان تند و تیزتان در امان نیست و حرفهایتان باعث ناراحتی اطرافیان می شود زمان آن رسیده که روحتان را سم زدایی کنید.

اگر با این مشکلات روبرو هستید باید روحتان را سم زدایی و پاکسازی کنید

آیا هنگام صحبت با دیگران هر آن چه می گویید سخنانی طعنه آمیز و نیشدار هستند؟ آیا به طور معمول احساسات دیگران را جریحه‌دار می کنید یا بی دلیل آنها را مسخره می کنید؟ این شرایط نشان می دهد که به پاکسازی و سمزدایی روح خود نیاز دارید.

سمزدایی و پاکسازی بدن اقدامی رایج است. بدن ما روزانه با چیزهای مختلفی در تماس است که بسیاری از آنها برای انسان خوب نیستند و گاهی اوقات به سمزدایی و بازگشت بدن به شرایط عادی نیاز است.

به گزارش پاور آو پازیتیویتی ، اما افراد بسیاری به این مساله توجه ندارند که روح و روان ما نیز به انجام اقدامی مشابه نیاز دارد. ذهن و بدن ما هر دو می توانند با موارد منفی و چیزهای که برای سلامت مضر هستند پر شوند. بسیاری از کارشناسان بهداشت و سلامت افکار افسرده کننده را به عنوان دلیل اصلی ناراحتی انسان در نظر می گیرند. 

برخی نشانه ها می توانند به فرا رسیدن زمان سمزدایی روح اشاره داشته باشند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.


اگر منفی بودن را جستجو می کنید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

اگر اخبار مختلف یا مطالبی را مطالعه می کنید که می دانید موجب ناراحتی شما خواهند شد، زمان آن فرا رسیده است که درباره سمزدایی روح خود فکر کنید. افراد منفی نگر می توانند با گذشت زمان شما را نیز شبیه به خود کنند، در شرایطی که حتی تا مدت ها پس از وقوع این اتفاق نیز متوجه آن نشوید. به این نکته توجه داشته باشید که بین یک فرد منفی نگر و فردی که به اجبار در وضعیتی منفی قرار گرفته است، تفاوت بزرگی وجود دارد و باید این مساله را مد نظر قرار داد.

کنار گذاشتن لپ تاپ یا گوشی همراه و برقراری ارتباط با افرادی که دوستشان دارید، روشی خوب برای توقف روند جستجوی موارد منفی و ناراحت کننده و تغذیه روح با آنهاست.


اگر درباره آنچه می گویید فکر نمی کنید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

آیا هنگام صحبت با دیگران هر آن چه می گویید سخنانی طعنه آمیز و نیشدار هستند؟ آیا به طور معمول احساسات دیگران را جریحه‌دار می کنید یا بی دلیل آنها را مسخره می کنید؟ این شرایط نشان می دهد که به پاکسازی و سمزدایی روح خود نیاز دارید. شما درباره آنچه بر زبان می آورید فکر نمی کنید، زیرا سرشار از چیزهای منفی هستید.

کمک هدفمند به دیگران و تفکر درباره چیزهای خوب می تواند به بهبود این شرایط کمک کند.


اگر دوستانتان علاقه ای به وقت گذرانی با شما ندارند روحتان به سم زدایی نیاز دارد

اگر همواره امواج منفی از خود ساطع کنید، جای شگفتی نخواهد بود که دوستانتان دیگر علاقه چندانی به وقت گذرانی با شما نداشته باشند. این یک نشانه هشدار دهنده است که نیاز به سمزدایی جدی روح را خاطرنشان می کند تا بار دیگر امکان برقراری ارتباط نزدیک با دوستانتان فراهم شود. به دنبال موضوعات منفی نباشید و با افرادی که شما را خوشحال می کنند وقت بگذرانید.


اگر بی حس شده اید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

احساسات و عواطف آن چیزی هستند که ما را انسان می سازند. این که هیچ احساسی نداشته باشید، شرایطی بد محسوب می شود. احساسات حالتی خنثی دارند و این که ما چگونه با آنها سر و کار داشته باشید، شرایط را بهتر یا بدتر می سازد. اما زمانی که بی حس شده اید و هیچ چیزی، چه خوب و چه بد، تغییری در شما ایجاد نمی کند، زمان سمزدایی روح فرا رسیده است.

ما درد مزمن را با دارو درمان می کنیم. ما بی خوابی را با داروهای خواب آور درمان می کنیم. ما از طریق ورزش و رژیم غذایی متعادل وزن خود را مدیریت می کنیم. و ممکن است به بی حسی روحی خود برچسب یک بیماری روانی، مانند افسردگی، زده و علائم آن را با مصرف دارو پنهان کنیم که امکان وخیم‌تر شدن شرایط را افزایش می دهد.

از این رو، ارتباط برقرار کردن با تمامی حواس می تواند بار دیگر احساسات شما را در مسیر درست قرار داده و به بهبودی زخم هایی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند، کمک کند.


اگر از بدبختی دیگران لذت می برید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

meditation (2).jpg

آیا زمانی که مشکلی برای دیگران رخ داده است، به جای احساس همدردی یا همدلی با آنها از بروز این شرایط لذت برده و خوشحال می شوید؟ در نظر بگیرید اگر شما در این شرایط قرار می گرفتید، دوست داشتید واکنش دیگران به این وضعیت چگونه باشد. روبرو شدن و مقابله با زشتی یکی از بهترین روش ها برای سمزدایی روح است.

مشکل این است که افراد بسیاری از این که فردی تلخ هستند، آگاه نیستند. از آنجایی که آنها متقاعد شده اند که حق با آنهاست نمی توانند اشتباه خود را شاهد و پذیرا باشند. هرچه ریشه این تلخی بیشتر رشد کند از بین بردن آن نیز دشوارتر می شود.


اگر ارتباط با افراد شاد موجب آزار شما می شود روحتان به سم زدایی نیاز دارد

در این شرایط حضور بین افرادی که شاد هستند می تواند هر چه بیشتر احساس بدبختی را در شما تقویت کند. ممکن است این احساس در شما شکل بگیرد که از احساسات مثبت خود جدا شده اید.

توانایی پذیرش چیزهای مختلف همان گونه که هستند از جمله ویژگی هایی است که افراد شاد به اشتراک می گذارند. در شرایطی که ما روی هر چیزی که در دنیای بیرون اتفاق می افتد کنترل نداریم، اما می توانیم آنچه درونمان رخ می دهد را کنترل کنیم، به این معنی که طرز فکر، احساس و واکنش ما به موقعیت های بیرونی چگونه است.

مدیتیشن و در ارتباط بودن با یک سیستم حمایتی متشکل از افرادی که به آنها علاقمند هستید به از بین بردن این احساسات منفی خاص و سمزدایی روح کمک می کند. به خاطر داشته باشید که شادی باید مسری باشد و نه ناراحت کننده.


اگر خوب نمی خوابید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

در این شرایط در به خواب رفتن، خواب باقی ماندن یا بیدار شدن از خواب با مشکل مواجه هستید. شاید کابوس هایی را تجربه می کنید که در میانه شب شما را از خواب بیدار می کنند. این می تواند نشانه ای از تلاش های روح شما برای بیان نیاز به سمزدایی فوری باشد. مدیتیشن می تواند ابزار مناسبی برای بهبود این شرایط باشد. خواب با کیفیت و کافی می تواند احساس مثبت بودن را طی روز در شما ایجاد کند.


اگر شما همواره قربانی هستید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

حداقل خود شما این گونه فکر می کنید که همواره فردی قربانی هستید یا فردی علیه شما کار اشتباهی انجام داده است. اگر احساس می کنید در این موقعیت قرار دارید، شاید زمان آن فرا رسیده تا توجه ویژه ای به روح خود داشته و این پرسش را مطرح کنید که آیا به واقع من در اینجا قربانی هستم؟ شاید به این نتیجه برسید که تنها منفی بودن بر شما غلبه کرده است.

افکار منفی موجب تولد واژه های منفی می شوند، که این شرایط موجب شکل گیری افکار منفی بیشتر می شود.خود را به گونه ای آموزش دهید که هنگام تفکر، صحبت یا حتی رفتار به روشی منفی متوجه شده و بلافاصله این روند را متوقف کنید.


اگر از مدیتیشن یا نیایش پرهیز می کنید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

این فعالیت ها ما را وادار می کنند با خود و افکارمان در صادقانه‌ترین و آسیب پذیرترین لحظاتمان وقت بگذرانیم. اگر از انجام آنها پرهیز می کنید، احتمالا به خاطر وجود چیزی درون روح شما است که قصد ندارید با آن روبرو شوید. گام های کوچک برداشته و بر مدیتیشن هرچه بیشتر در هر روز متمرکز شوید تا زمانی که بتوانید نیازهای روح خود برای سمزدایی برآورده سازید.

مدیتیشن روح را آرام می سازد. گوش دادن به خرد درونی مسیری سریع برای مقابله با افکار منفی و آن چیزی است که به سود شما کار نمی کند.


اگر همواره بی حوصله هستید روحتان به سم زدایی نیاز دارد

در این شرایط هیچ چیزی برای شما ارضا کننده به نظر نمی رسد. سرگرمی هایی که از آنها لذت می بردید، دیگر آن احساس را در شما ایجاد نمی کنند و هیچ چیزی سرگرم کننده به نظر نمی رسد. در این حالت روح شما به یک سمزدایی جدی نیاز دارد تا بار دیگر از نظر احساسی با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کرده و دوباره عشق بورزید.


سخن پایانی

زمانی که میزان مواد شیمیایی بد و مضر در بدن انسان افزایش می یابد، بار سمی اضافی را موجب می شود. این شرایط ما را بی‌حال ساخته و حتی ممکن است موجب بیماری شود. به روشی مشابه، احساسات منفی نیز می توانند در بدن ما تجمع کنند. در صورت نادیده گرفتن، این شرایط می تواند به شدت بر ذهن، روح و بدن ما فشار وارد کند. زمانی که موضوع موارد منفی که برای ما بد هستند، مطرح می شود، بدن و روح به یک اندازه نیازمند توجه هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : حرف زدن با خود بسیار مفید است!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا وقتی تنها هستم حتما باید رادیو یا تلویزیون روشن باشد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای این نوع دردهای جسمانی باید از یک روان پزشک وقت بگیرید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این نشانه ها می گوید سطح هوش شما بالاتر از متوسط جامعه است



گردآوري: گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : asriran.com