بهبود افسردگی با این مکمل ها
داروهای ضد افسردگی تنها راه حل برای غلبه بر افسردگی نیستند. مصرف برخی مکمل ها نیز می تواند علائم افسردگی را به طور طبیعی کاهش داده و شما را به زندگی عادی باز گرداند.

بهترین مکمل ها برای تسکین افسردگی

هنگامی که در دنیای سیاه افسردگی گرفتار می شوید، این گونه به نظر می رسد که کاملا تنها مانده و در چرخه معیوبی اسیر شده اید که هیچ راه نجاتی از آن وجود ندارد.

 ابتلا به افسردگی این احساس را در انسان ایجاد می کند که هیچکس نمی تواند شرایطی که در آن گرفتار شده اید را درک کند. همچنین، ممکن است حتی در درک شرایط خود نیز ناتوان باشید و پاسخی برای این که چه چیزی موجب آغاز افسردگی شده و چرا نمی توانید خود را از آن خلاص کنید، پیدا کنید.

در مطب پزشک نیز احتمالا پاسخ های خوبی در انتظار شما نخواهد بود. به واقع چه کسی قصد دارد به لطف داروهای تجویزی افزایش وزن، اختلال در عملکرد جنسی، بی خوابی، یبوست و تاری دید را به فهرست بلندبالای علائمی که دارد اضافه کند؟

خبر خوب این است که داروهای ضد افسردگی تنها راه حل برای غلبه بر افسردگی نیستند. مصرف برخی مکمل ها نیز می تواند علائم افسردگی را به طور طبیعی کاهش داده و شما را به زندگی عادی باز گرداند.

 

بهبود افسردگی با این مکمل ها، اسیدهای چرب امگا-3

 اسیدهای چرب امگا-3 پاسخی برای بسیاری از مشکلات سلامت هستند که افسردگی نیز در میان آنها قرار دارد. اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی هایی مانند سالمون و ساردین و روغن ماهی یافت می شوند به صورت مستقیم عملکرد مغز را بهبود می بخشند و حتی التهاب مغزی را کاهش می دهند.

چندین مطالعه ثابت کرده اند که اسیدهای چرب امگا-3 به طور قابل توجهی علائم افسردگی را کاهش می دهند.

 

بهبود افسردگی با این مکمل ها، پروبیوتیک ها 

آیا می دانستید که سلامت روده شما رابطه مستقیمی با سلامت مغز و از این رو علائم افسردگی دارد. در همین راستا، بهبود سلامت روده می تواند در درمان افسردگی و بازگشت به زندگی عادی نقش مهمی داشته باشد.

برای تقویت شرایط روده خود مصرف هرچه بیشتر پروبیوتیک ها ضروری است. پروبیوتیک ها باکتری های سالم و مفید ساکن روده هستند که به بهبود گوارش غذا، تقویت سیمستم ایمنی و حتی کنترل قند خون کمک می کنند.

پروبیوتیک ها را می توانید به شکل مکمل یا از طریق مصرف غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده مانند کیمچی، کامبوچا، کلم ترش، کفیر و ماست (نمونه هایی که دارای پروبیوتیک هستند) دریافت کنید.

 

بهبود افسردگی با این مکمل ها، ویتامین D3

بهبود افسردگی با این مکمل ها

 ویتامین D به نام ویتامین خورشید نیز شناخته می شود زیرا قرار گرفتن پوست در برابر نور خورشید به تولید این ماده مغذی در بدن کمک می کند.

نتایج برخی پژوهش ها نشان داده اند که ویتامین D می تواند به اندازه داروهای تجویزی در کاهش علائم افسردگی موثر عمل کند.

 

بهبود افسردگی با این مکمل ها، ویتامین B کمپلکس

 ویتامین های B بیشتر به واسطه تقویت سطوح انرژی بدن انسان مشهور هستند، اما برای عملکرد مغز نیز اهمیت دارند. سطوح کم این ویتامین ها با افسردگی پیوند خورده است. مهمترین اعضای این خانواده برای مقابله با افسردگی شامل ویتامین B12 و اسید فولیک می شوند، اما شما می توانید B کمپلکس نیز مصرف کنید.


بهبود افسردگی با این مکمل ها، جینسنگ

 جینسنگ یک گیاه دارویی است که قرن ها در پرشکی چینی مورد استفاده قرار گرفته و کارایی خود را در کنترل افسردگی و استرس نشان داده است.

 

بهبود افسردگی با این مکمل ها، مخمر سنت جان 

مخمر سنت جان یکی از دیگر از گیاهان دارویی است که کارایی خود در زمینه کنترل افسردگی را نشان داده است. در برخی پژوهش ها این محصول به اندازه داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) در تسکین علائم افسردگی کارایی داشته است. این در شرایطی است که مخمر سنت جان عوارض جانبی به مراتب کمتری نسبت به داروهای تجویزی برای مقابله با افسردگی دارد. 

اما از آنجایی که این گیاه دارویی می تواند با برخی داروها تداخل ایجاد کند، پیش از آغاز مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افسردگی پنهان پشت چهره بشاش افراد را با 7 نشانه تشخیص دهید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر احساس افسردگی یا اضطراب دارید باید تیروئید خود را چک کنید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه های افسردگی کدامند؟ چگونه می توان متوجه این علائم شد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم روحی و جسمی افسردگی



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 

seemorgh.com/health
منبع : asriran.ir