کاهش استرس با مصرف پروبیوتیک ها
مصرف پروبیوتیک ها باعث بهبود جمعیت باکتریهای مفید روده می شود.  باکتری‌های مفید با خاصیت ضد التهابی وجود دارند که می‌توانند با استرس مقابله کنند. 

با مصرف پروبیوتیک ها استرس خود را کنترل کنید

محققان آمریکایی معتقدند پروبیوتیک‌ها می‌توانند بدن را در برابر استرس ایمن کنند.
گروهی از محققان آمریکایی نوعی باکتری خوب را پیدا کردند که ممکن است از مغز در برابر تاثیرات منفی استرس حفاظت کند. در صورتیکه این ادعا در بررسی‌های آزمایشگاهی تایید شود می‌توان به درمان‌هایی با محوریت پروبیوتیک‌ها در برابر استرس، "اختلال استرس پس از ضربه" و اضطراب دست پیدا کرد.

همچنین پیش از این مطالعاتی در مورد تعیین ارتباط بین مغز و باکتری روده انجام گرفته است. به طور مثال در یک مطالعه آمده است فقدان نوعی باکتری در روده می‌تواند در نواحی از مغز که با افسردگی و اضطراب مرتبط است، تغییر ایجاد کند.

در یک بررسی دیگر محققان مشاهده کردند داروهای اسید معده از طریق اختلال در محور مغز – روده موجب افسردگی می‌شوند. همچنین محققان به ارتباط بین سلامت روده و اختلال استرس پس از ضربه پی برده‌اند.

علاوه بر این مطالعات نشان داده است که رابطه بین باکتری های روده و احساس سلامت و آرامش یک مسیر دو طرفه است. از سوی دیگر نه تنها فقدان میکروب‌های مفید به اختلالات روانی منجر می‌شود بلکه استرس نیز همچون خوراکی‌های نامناسب به سلامت روده آسیب می‌زند.

 کاهش استرس با مصرف پروبیوتیک ها

با در نظر گرفتن این نتایج محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا باکتری‌های روده فرد را در برابر استرس حفظ می‌کند؟

به گفته محققان آمریکایی باکتری‌های مفید با خاصیت ضد التهابی وجود دارند که می‌توانند با استرس مقابله کنند.

در این بررسی محققان سه بار به تزریق باکتری MyCobacterium Vaccae به موش‌های نر اقدام کردند. هشت روز پس از آخرین تزریق، محققان متوجه افزایش سطح پروتئین ضد التهابی interleukin4 در هیپوکمپوس (ناحیه در مغز) موش‌ها شدند. هیپوکمپوس ناحیه‌ای از مغز است که در حافظه و یادگیری نقش کلیدی دارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان همچنین مشاهده کردند علاوه بر افزایش سطح پروتئین ضد التهابی interleukin4، سطح پروتئین القاء کننده استرس نیز کاهش پیدا کرده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : باکتری هایی که استرس را کاهش می دهند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : باکتری هایی که به شما روحیه می دهند!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این نوع ماست استرس را کاهش می دهد



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir