افسردگی در پدران بعد از تولد نوزاد را جدی بگیرید
 افسردگی در مردان بعد از تولد نوزاد یک عارضه رایج است اما معمولا نادیده گرفته می شود. در این مطلب بیشتر به افسردگی در پدران اشاره می شود

 افسردگی در پدران بعد از تولد نوزاد

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد پدران هم همچون مادرانی که تازه صاحب فرزند شده‌اند ممکن است دچار علائم افسردگی شوند. در این بررسی محققان نتایج معاینات علائم افسردگی در والدینی را که به همراه فرزندشان به کلینیک‌های تخصصی کودکان مراجعه کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند. در مجموع ۴.۴ درصد از پدران و ۵ درصد از مادران علائم افسردگی داشته‌اند.

بیشتر بدانید : علت افسردگی مردان بعد از پدر شدن چیست؟


محققان آمریکایی اظهار داشتند: توجه به این واقعیت که بسیاری از پدرانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند علائم افسردگی را تجربه می‌کنند حائز اهمیت است زیرا در صورتیکه افسردگی درمان نشود می‌تواند پیامدهای جدی به دنبال داشته باشد.

مردی که نوزاد در آغوش گرفته,پدر افسرده

همچنین پدران افسرده کمتر با فرزندانشان ارتباط برقرار می‌کنند که این امر می‌تواند به بروز مشکلات رفتاری و شناختی در کودک منجر شود. تقریبا از هر چهار مادر یک نفر در دوران بارداری یا پس از تولد نوزاد دچار علائم افسردگی می‌شود. در حالیکه بسیاری از زنان در حین مراقبت‌های بارداری و چک آپ‌های پس از آن معاینه می‌شوند لزوما مردان به این معاینات دسترسی ندارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین از آنجاییکه افسردگی والدین پیامدهای طولانی مدت بر سلامت روحی و جسمی کودکان دارد به مادران و پدران توصیه می‌شود به لحاظ وجود علائم افسردگی مورد بررسی قرار بگیرند.


بیشتر بدانید : علایم افسردگی در مردان

بیشتر بدانید : نشانه های جسمی افسردگی را بشناسید

بیشتر بدانید : علائم افسردگی در مردان

بیشتر بدانید : افسردگی بعد از زایمان، علل ایجاد و روش های درمان




گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir