چرا پزشک ها بیشتر از هر شغل دیگری خودکشی می کنند؟
خودکشی بر اثر فشارهای کاری و اجتماعی در مشاغل مختلف میزان متفاوتی دارد، اما در این بین پزشک ها بیشتر از مشاغل دیگر خودکشی می کنند که در ادامه به علت آن می پردازیم

میزان خودکشی در کدام شغل بیشتر است و چرا؟

 طبق گزارش های جدیدترین جلسه سالانه انجمن روان پزشکان آمریکا در سال 2018، در میان افرادی که اقدام به خودکشی می کنند تعداد افرادی که پزشک هستند بیشتر از هر شغل دیگری است. آمارهای جدید نشان می دهد که در قاره آمریکا از هر 100 هزار پزشک 28 تا 40 نفر آن ها اقدام به خودکشی می کنند. این آمار در حالی تعجب برانگیزتر می شود که این میزان در جمعیت عمومی به ازای هر 100 هزار نفر، تقریبا 12 نفر است. به عبارت دیگر، میزان خودکشی در بین پزشک ها، بیش از دو برابر آمارهای متوسط این اتفاق است. در ادامه، قسمت هایی از اطلاعات ارائه شده در این جلسه را خواهید خواند.


موفقیت خودکشی پزشک ها، 4 برابر شاغلان دیگر

آمارهای جدید نشان می دهد که اگرچه پزشکان زن کمتر از سایر زن ها در مشاغل دیگر اقدام به خودکشی(در این حالت ممکن است به مرگ ختم نشود) می کنند اما میزان خودکشی منجر به فوت یا به عبارت دیگر میزان موفقیت شان در خودکشی، دو و نیم تا چهار برابر زنان دیگر است. این میزان برابر با میزان خودکشی منجر به فوت پزشکان مرد است.


آمار بالای افسردگی در بین دانشجوهای پزشکی
suicide.jpg

آمارهای جدید نشان می دهد که ۱۲ درصد پزشکان مرد و ۱۹ و نیم درصد پزشکان زن دچار افسردگی هستند. این آمار شبیه جمعیت عمومی دنیاست اما عجیب تر این که در دانشجوهای پزشکی میزان ابتلا به افسردگی ۱۵ تا ۳۰ درصد است که تقریبا دو تا سه برابر میانگین جهانی به شمار می رود.


روان پزشک ها در صدر خودکشی کننده ها

شاید برای شما جالب باشد که بدانید میزان اقدام به خودکشی در میان پزشکان، حتی بیشتر از سربازان است، با وجود این که به نظر می رسد استرس شغل سربازها بسیار بیشتر باشد. با این حال و  در بین تخصص های مختلف پزشکی، روان پزشکی در صدر میزان خودکشی قرار دارد.


احتمال بالای موفقیت خودکشی در پزشکان

مسمومیت و دار زدن، شایع ترین روش های خودکشی در پزشکان است. داشتن دانش و دسترسی به ابزار بالقوه کشنده، منجر به میزان بالاتر موفقیت خودکشی در بین پزشکان نسبت به بقیه مشاغل شده است. نتیجه 90 درصد اقدام کنندگان به خودکشی در بین پزشک ها، چیزی به جز مرگ نیست.


دلایل بالا بودن میزان خودکشی در بین پزشکان
suicide01.png

 روان شناسان در این جلسه،صحبت هایی درباره دلایل بالا بودن میزان خودکشی در بین پزشکان مطرح کردند. طبق این اظهارات، دلایل اصلی این میزان خودکشی در بین پزشکان اختلالات خلق و خویی و مصرف مواد مخدر بوده است. همچنین پزشکانی که با خودکشی فوت می کنند، معمولا از افسردگی رنج می برند یا در حال درمان افسردگی هستند. به غیر از افسردگی عامل موثر دیگر، بیماری های روانی درمان نشده است. یکی از شرکت کنندگان می گوید: "میزان بالای خودکشی در پزشکان این روزها تبدیل به یک زنگ خطر شده است البته با توجه به استرس هایی که پزشکان روزانه با آن مواجه هستند، این موضوع چندان عجیب نیست. این استرس از دانشکده پزشکی شروع و با گذشت زمان به دلیل انتظارات زیاد، رقابت، ساعات کار طولانی و کمبود خواب شدت می یابد و این موارد گاهی باعث سوء مصرف مواد مخدر می شود و به خودکشی می انجامد."


مانع جالب در سر راه درمان پزشکان

خجالت، مهم ترین مانع در سر راه درمان اختلالات روانی پزشکان محسوب می شود. نتایج یک تحقیق که در همین جلسه اعلام شده، نشان می دهد که 50 درصد از 2106 زن پزشک که پرسش نامه ای را در فیس بوک پر کرده اند، مبتلا به یک اختلال روانی هستند اما به دلیل ترس و خجالت به دنبال درمان بیماری های خود نمی روند!


بیشتر بدانید : علایم هشدار دهنده خودکشی را جدی بگیرید

بیشتر بدانید : خودکشی در افرادی با این نشانه ها زیاد است

بیشتر بدانید : پیشگیری از خودکشی اطرافیان با 14 روش موثر


گرردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com