با این روش ترمز استرس را بکشید
اگر دنیا هم بر سر شما خراب شد آرامش خود را حفظ کنید و راهکارهایی که در ادامه آمده‌اند را به یاد بسپارید.

بر استرس خود غلبه کنید

اگر دنیا هم بر سر شما خراب شد آرامش خود را حفظ کنید و راهکارهایی که در ادامه آمده‌اند را به یاد بسپارید.

برای غلبه بر استرس طرز فکرتان را تغییر بدهید

مهمترین نکته درباره استرس این است که در بسیاری از موارد، استرس اشاره‌ای به مشکل ندارد بلکه نحوه درک شماست که موجب این واکنش می‌شود. اگر در کار خود با وظیفه دشواری روبه‌رو شدید با تغییر عقیده آن را به فال‌نیک بگیرید که از این طریق مهارت‌های شما تقویت می‌شود. می‌توان یک زندگی پر از استرس و ناراحتی را به یک زندگی پر تکاپو و مهیج تبدیل کرد.


برای غلبه بر استرس  به چیز دیگری فکر کنید

کاهش استرس

وقتی نوک لوله تفنگ روی پیشانی شما قرار می‌گیرد، بلافاصله به چیز دیگری فکر کنید. شما باید ذهن‌تان را منحرف کنید یا به عبارتی فکری که شما را دچار استرس می‌کند از خود دور کنید و به هر چیزی که در این زمینه مفید است فکر کنید.


برای غلبه بر استرس  مثبت فکر کنید

وقتی برای انجام کاری به خود مطمئن نیستید (مثلا برای ارایه مطلب یا ملاقات با رئیس خود) بهترین کار این است که به یک کار موفق یا یکی از موفقیت‌های گذشته فکر کنید و در این حال، دایما موفقیت قبلی خود را به یاد آورید. دلیلی وجود ندارد که موفق نشوید.


برای غلبه بر استرس  ذهن‌تان را آرام کنید

یک استراحت مختصر برای ذهن شما روشی بسیار موفق در کاهش یا کنترل استرس است. تصور کنید روی شن داغ ساحل دراز کشیده‌اید. باد خنکی از سمت اقیانوس به سوی شما می‌وزد و موج ساحلی در کنار شما غلت می‌خورد. اگر بدانید با این تصور چه آرامشی پیدا می‌کنید؟ داد بزنید یا گریه کنید: همیشه نمی‌توان در محل کار تمام احساس خود را بیرون ریخت؛ اما در بعضی جاها مثل دفتر کار شخصی، یا داخل خودرو این عمل هیچ اشکالی ندارد. دکتر میلر می‌گوید که «برای تخلیه احساسی که به‌ وجود آورنده استرس است، داد بزنید یا گریه کنید.»دوش آب‌گرم بگیرید؛ آب گرم برای کاهش استرس مفید است. وقتی مضطرب و عصبی می‌شویم، جریان خون در دست‌ها و پاهای ما کم می‌شود. آب گرم جریان خون را به حالت اول برمی‌گرداند و بدن را متقاعد می‌کند که در وضع خوبی به سر می‌برد و آمادگی استراحت دارد.


بیشتر بدانید : فشار عصبی و استرس را چگونه می توان مهار کرد

بیشتر بدانید : کاهش سریع استرس با چند روش ساده و مهم

بیشتر بدانید : تاثیر استرس بر کدام قسمت های بدن است؟ + رفع غیر دارویی استرس



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : shahrvand.ir