کاهش علایم شیزوفرنی با مکمل های غذایی
 بر اساس تحقیقات جدید مصرف برخی از مکمل ها علایم بیماری شیزوفرنی یا اسکیزوفرنی را کاهش می دهد و به کنترل بهتر بیماری کمک می کند

بهترین مکمل های خوراکی برای بیماران شیزوفرنی

بررسی مطالعات بالینی نشان می دهد برخی مکمل های غذایی در کنار درمان استاندارد می تواند به کاهش علائم بیماری روانی نظیر شیزوفرنی در افراد جوان کمک کند.

یافته های محققان دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا نشان داد مصرف ۴ گرم "تائورین" در روز موجب کاهش علائم روانی تنها در مدت ۱۲ هفته شد. تائورین اسید آمینه ای است که در غذاهایی نظیر بوقلمون و سخت پوستان دریایی همچون میگو، خرچنگ و صدف یافت می شود.

همچنین مشخص شد که مکمل های آنتی اکسیدان نظیر n-استیل سیستین و ویتامین C برای بیماران مبتلا به میزان بالا استرس اکسایشی موثر هستند.

کپسول مکمل

به گفته محققان، مکمل های اُمگا-۳ هم موجب بهبود سلامت مغز در افراد جوان مبتلا به روان پریشی می شود.

«جوزف فیرث»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مسلما برخی مواد مغذی ممکن است سودمند باشند اما نمی توانند جایگزین درمان استاندارد شوند و باید در کنار درمان اصلی به بیماران توصیه شوند.»

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های هشت مطالعه مستقل در مورد مکمل های غذایی را که بر روی ۴۵۷ بیمار جوان در مراحل اولیه بیماری روانی نظیر شیزوفرنی انجام شده بود را بررسی کردند.

بیشتر بدانید : کشف سرنخ جدید برای درمان شیزوفرنی

بیشتر بدانید : علائم هشدار دهنده اسكیزوفرنی

بیشتر بدانید : بیماری شیزوفرنی خیلی هم بی‌فایده نیست!؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : mehrnews.com