خواب راحت شبانه با روغن های آرام بخش
امروزه آروماتراپی یا عطر درمانی روشی موثر برای ایجاد آرامش در افراد است و درمان بیخوابی با روغن اسانس تقریبا برای اکثر افراد با گذشت زمان موثر است

درمان بیخوابی با روغن اسانس

استراتژی های متعددی وجود دارد که برای بهبود خواب شبانه توصیه می شوند. در این مقاله 8 روغن معطر را به شما معرفی می کنیم که از بی خوابی پیشگیری نموده و کمک می کند خواب عمیق وخوبی تجربه کنید.

داشتن خواب راحت شبانه یک نیاز فیزیولوژیکی است. خواب به شما کمک می کند تا بتوانید به درستی فکر کنید و بهتر تمرکز کنید ولی خواب ناکافی روی سلامت روحی و جسمی شما تاثیر می گذارد.


8 روغن معطر که به خواب بهتر شما کمک می کنند

روغن اسانس معطر

امروزه آروماتراپی یا عطر درمانی روشی موثر برای ایجاد آرامش در افراد است.

سبک زندگی امروزه بسیار پر تش است و سبب ایجاد استرس در افراد می شود که بی خوابی را تشدید می کند. وقتی شما نتوانید به خوبی بخوابید دچار اخلاق بد، ضعف عمومی، تحریک پذیری و یا خستگی عمومی می شوید. استرس همچینین می تواند نشانه ای از اختلالات عاطفی مانند افسردگی و اضطراب باشد.

خوشبختانه آروماتراپی به عنوان یک هنر با فرهنگ درمانی به شما در مقابله با بیماری ها کمک می کند و کمک میکند که احساس بهتری داشته باشید.

روغن های اسانس یا مواد تشکیل دهنده فعال معطر روی سیستم عصبی پاراسمپاتیک که کنترل کننده استراحت، آرامش و خواب است، اثر می گذارد. میلیون ها گیرنده بویایی در بینی شما به مغز متصل هستند بنابراین بوها تاثیر فوری در ایجاد آرامش و خوابیدن شما دارند. روغن های معطر را می توانید در ماساژیا بخور استفاده نمایید تا به کاهش تنش اضطراب و افسردگی شما کمک کنند.

بیشتر بدانید : بی خوابی شبانه؟ چگونه از فکر و خیال شبانه جلوگیری کنید؟

بیشتر بدانید : این 19 نوشیدنی را قبل از خواب مصرف کن و مانند یک کودک بخواب


درمان بیخوابی با روغن اسانس اسطوخودوس، با ارزش ترین روغن معطر

در آروماتراپی اسطوخودوس بیشترین ارزش را دارد. تاثیر آن بر سیستم عصبی به علت اثر آرام بخشی که دارد غیر قابل انکار است. اسطوخودوس حتی در بی خوابی های مزمن می تواد موثر باشد.

15 قطره روغن اسطوخودوس را در دستگاه بخور ریخته و شب آن را روشن بگذارید. یا یک قطره از آن را روی صورت، گردن، دست و پا بزنید و ماساژ دهید.


درمان بیخوابی با روغن اسانس پرتقال تلخ

خواص آرام بخش و آرام کننده روغن پرتقال به طور موثری در درمان بی خوابی ، افسردگی، استرس و عصبانیت کمک می کند. از این روغن هم می توانید در دستگاه بخور یا در ترکیب با یک روغن حامل برای ماساژ استفاده کنید یا یک قطره از آن را روی بالش یا لباس خود بزنید بطوریکه مستقیما بویش وارد بینی شما شود.


درمان بیخوابی با روغن اسانس ماندارین

اگر با مشکلات ناشی از تنش و شلوغی زندگی روزمره درگیری دارید، اسانس ماندارین برای آرامش شما بسبار مفید است.

بهترین راه استفاده از آن اضافه کرده 15 قطره روغن اسانس به دستگاه بخور قبل از خواب است و یا صبح و شب دو قطره از آن را در یک قاشق روغن زیتون ریخته میل نمایید.


درمان بیخوابی با روغن اسانس والرین یا سنبل الطیب

خواص آرام بخش روغن والرین خواب آرام شما را تضمین می کند.

می توانید 15 قطره از آن را داخل دستگاه بخور بریزید یا با ترکیب در یک روغن حامل صورت و گردن را با آن ماساژ دهید.


درمان بیخوابی با روغن اسانس بابونه رومی

روغن اسانس بابونه رومی برای مقابله با بی خوابی ایده آل است و اثر آرام بخش قدرتمندی دارد که حتی برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند مفید است و به آن ها آرامش می دهد.


درمان بیخوابی با روغن اسانس ماروجورام ضد استرس

روغن اسانس معطر

خواص این روغن معطر فشار خون را کاهش داده و استرس را آزاد می کند و زمانی که سرماخوردگی دارید کمک می کند راحت تر نفس بکشید.


درمان بیخوابی با روغن اسانس به لیمو ضد اضطراب

شما می توانید از روغن اسانس به لیمو برای پیشگیری از اضطراب، افسردگی یا ناراحتی استفاده کنید زیرا خواص آرام بخش بسیار موثری دارد. می توانید یک قطره روغن به لیمو را با دو قطره روغن زیتون رقیق کرده و روزی 3 با ر مصرف کنید.


درمان بیخوابی با روغن اسانس پتیتگرین Petitgrain برای پیشگیری از تنش

این روغن خواص آرام بخش بیشتری از بابونه دارد. همچنین به آرامش عضلات کمک می کند. این روغن برای ماساژ ایده آل است. می توانید مستقیم او را ببویید یا با دو قطره روغن زیتون مخلوط نموده میل کنید.

بیشتر بدانید : راه حل های 5 نوع بی خوابی!

 

بیشتر بدانید : بادرنجبویه گیاهی آرامش بخش + خواص بادرنجبویه



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ