رفتار صحیح با همسر شکاک
اگر همسر شما فردی شکاک است بهتر است کمی مراقب رفتارهای خود باشید و برخی نکات را رعایت کنید

چگونگی برخورد با همسر شکاک

اگر شما با چنين فردی زندگی می کنيد٬ باید بيشتر از این واکنش های ساده٬ مراقب ارتباط تان باشيد. شمایی که با یک همسر هميشه شکاک زیر یک سقف زندگی می کنيد٬ باید آداب زندگی با این آدم ها را بدانيد و با کمی ظرافت اوضاع را برای خودتان و او راحت تر کنيد.

حتی از گفتن دروغ های کوچک بپرهیزید

بگویيد٬ قبل از آنکه خودش بپرسد

باور کنيد که سکوت موفق ترین ازدواج ها را هم ویران می کند. اگر می خواهيد زندگی مشترک شما عاقبت خوبی داشته باشد٬ نگذارید سکوت جایش را در خانه شما باز کند. حرف زدن در مورد موضوعات روزمره٬ عقاید و برنامه ها می تواند گفت وگوی دونفره تان را گرم کند. وقتی همسرتان ببيند بدون نياز به کنجکاوی از همه روز شما خبر دارد٬ دیگر نيازی نمی بيند که مخفيانه سر از همه کارهای شما در بياورد.

انبار باروت را منفجر نکنيد

اوضاع شما با دیگران فرق می کند. همسر شما یک انبار باروت است و برای منفجر شدن تنها به یک جرقه احتياج دارد. پس فرصت را برای منفجر شدنش فراهم نکنيد. باید بدانيد چه موضوعاتی حساسيت او را تشدید می کند و از آنها بپرهيزید و اگر فکر می کنيد حساسيت او بی مورد است٬ باید قبل از آنکه کاری بکنيد٬ یک قدم به عقب بازگردید و به او کمک کنيد تا حساسيت های بی موردش را کنار بگذارد.

تمام گذشته خود را بازگو نکنید

حریم خصوصی خود را حفظ کنید

شاید فکر کنيد اگر او تمام زیر و بم زندگی تان را بداند دیگر دليلی برای شک کردن باقی نمی ماند اما اشتباه می کنيد. از همان روز اول زندگی مشترک تان یک موضوع را روشن کنيد. نگذارید به عرصه خصوصی تان وارد شود و محيط هایی که مخصوص شماست را زیر و رو کند.

از مردهای دیگر زیادی تعریف نکنيد

عشق تان را بروز دهيد

از متخصص کمک بخواهید

اگر احساس می کنيد توضيح دادن ها و دليل آوردن هایتان همسرتان را شکاک تر از قبل می کند٬ مشاوره های انفرادی و زوج درمانی تنها راهی است که می تواند مشکلات شما را حل کند.

شاید مشاوره هم کارکرد نداشته باشد و همسرتان برای برطرف کردن شکش٬ نياز به دارو درمانی داشته باشد. شاید مغز او٬ بدون آنکه خودش بخواهد چنين فرمان هایی را صادر می کند؛ پس قبل از آنکه از زندگی مشترک تان نااميد شوید٬ چنين درمان هایی را امتحان کنيد.

بیشتر بدانید : سرطان سینه یعنی پایان زناشویی؟

بیشتر بدانید : رابطه اسیدی چیست؟

بیشتر بدانید : خشم‌ پنهانی و اثر آن در رابطه زناشویی

بیشتر بدانید : روانشناسی قهر همسران

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir