برای لحظاتی در خود فرو می روید و نمی دانید باید چه بکنید ؟ به چه علت در آن لحظه تمام افکارتان به سمت سیاهی می رود ؟
 
من یک فرد افسرده هستم چه کاری باید انجام دهم ؟ آیا حتی بعد از لحظات خوشی که می گذرانید باز هم در ته قلب خود همان احساس ناراحتی ، یاس و نا امیدی را دارید ؟
فرض کنید در یک سالن جشن به سر می برید که همه در حال شادی و خنده هستند . شما هم در این شادی با بقیه افراد سالن همراه می شوید ،اما ناگهان احساس نا امیدی می کنید ؛شما که تا لحظاتی پیش در حال خنده و بذله گویی با دیگران بودید ؟ چطور چنین مشکلی پیش می آید ؟
چطور از این حالات دوری کنیم و خود را درمان کنیم ؟
روانشناسان ثابت کرده اند که حالات افسردگی می توانند از والدین به فرزندان منتقل شود ، از طریق ژن های والدین .
در غیر این صورت شرایطی که بر زندگی شما حکم فرما می شود باعث می شود که شما احساس سرخوردگی و نا امیدی از زندگی را داشته باشید .
افرادی که افسرده هستند از ابتدا دارای مشخصات جزئی هستند که باید به آنها دقت شود تا تشدید این مشخصات به افسردگی نینجامد .
مانند :
* اگر هنگامی که با پدر و مادر ، همسر ،دوست و .... صحبت می کنید و سخنی را که بر خلاف میل تان است را می شنوید ، زود عصبانی می شوید و نمی توانید این وضع را تحمل کنید .

* اگر مدام در خود فرو می روید و غصه می خورید .

* اگر مدام حالات گریه دارید و دلتان می خواهید جایی را پیدا کنید و شروع به گریه کردن کنید .

* اگر با کوچکترین موضوعی که می شنوید دچار یاس و نا امیدی می شوید .

روان شناسان معتقدند افسردگی در تمام افراد به یک شکل بروز نمی کند ، بسیاری از افراد هستند که نمی توانند گریه کنند و تمام این گریه های را در درون خود حبس می کنند .

* افسردگی بیماری مهمی است دیگر چه برسد به اینکه یک شخص گریه هایش را در درون خود محبوس کند و اشکی را سرازیر نکند این موضوع خیلی با عواقب بدتری نمود پیدا می کند .

* بسیاری معتقد هستند که با استعمال دخانیات ، راحت تر می توانند با موضوع افسردگی شان کنار بیایند . آیا این موضوع واقعا صحت دارد ؟ شاید این افراد مدعی باشند که ساده تر می توانند این موضوع را قبول کنند اما استعمال دخانیات نیز تا مدتی پاسخ گوی نیاز آنهاست ، به مرور باید برای تسکین درد ، دُزِ استعمال دخانیات را بالا ببرند . و این موضوع خطرناک است .

* نگران نباشید و استرس نداشته باشید .
برای اینکه موضوع افسردگی تان سریع تر حل شود به یک  روان پزشک مراجعه کنید .
اصلا این موضوع را عیب ندانید که در مطب یک روانپزشک حضور پیدا کنید .
 باید از پیشرفت بیمار ی جلوگیری کنید . بیماری شما هیج تفاوتی با سایر بیماری های خطرناک ندارد پس آن را ساده نپندارید و آسان از کنار آن رد نشوید .

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ - ندا فراهانی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 راهی موثر برای فراموش کردن گذشته
چرا داروهای ضد افسردگی همیشه كارآیی ندارند؟
افسردگی بر روی چه نقاطی از بدن تاثیر می گذارد؟
 چرا خانمها بعد از زایمان افسرده می شوند؟
افسردگی چگونه درمان میشود؟