این ۸ نشانه به شما می‌گوید رابطه را تمام کنید
رابطه ای که خوب نیست و بهتر است زودتر تمام شود، نشانه هایی دارد که توجه به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، در این مطلب به مهم ترین نشانه های پایان دادن به یک رابطه اشاره می کنیم

رابطه تمام شده چه علائمی دارد؟

متخصصان و روانشناسان روابط عاطفی گفته‌اند، این ۸ نکته، نشانه‌هایی از فرا رسیدن زمان خاتمه دادن به رابطه است. 

بیشتر بدانید : همه چیز راجب،به پایان رساندن یک رابطه

بیشتر بدانید : روانشناسی رابطه ی بین گروه خونی و شخصیت

1_تمام مکالمات منفی است

جیمز پریس، متخصص روابط عاشقانه، اشاره می‌کند که اگر نمی‌توانید با شریک خود درباره هیچ موضوعی بی‌آن که به بحث و جدل بکشد حرف بزنید، علامتی بزرگ برای ضرورت خارج شدن از رابطه است.

2_با سوءاستفاده جسمی، جنسی، کلامی، یا احساسی مواجه هستید

مدلین میسون رانتری، روانشناس و مربی روابط عاطفانه، می‌گوید اگر هر گونه‌ای از سوءاستفاده و آزار را در رابطه خود تجربه کردید، علامت اخطار واضحی است که باید به رابطه پایان دهید.

3_دیگر اولویت اول او نیستید

آقای پریس می‌گوید انتظار می‌رود زوجین برای یکدیگر وقت بگذارند، نه آن که به رابطه به چشم وظیفه نگاه کنند. او می‌گوید: «اگر شریک شما ترجیح می‌دهد برای نوشیدن با دوستانش بیرون برود یا هر کار دیگری انجام دهد تا به دیدار شما بیاید و با شما وقت بگذراند، باید بپرسید چرا. اگر تمام آنچه درباره این که چرا نمی‌تواند با شما وقت بگذارد می‌شنوید، توجیه و بهانه است، وقت آن رسیده که فرد دیگری را بیابید که احساس عشق را در شما زنده کند. زندگی خیلی کوتاه است.»

4_احساس می‌کنید همیشه بر لبه پرتگاه حرکت می‌کنید

گرچه ممکن است اوقات خوبی در رابطه تجربه کنید، ولی شاید بعضی اوقات احساس می‌کنید نمی‌توانید خودتان باشید. خانم رانتری می‌گوید این هم نشانه روشنی از آن است که رابطه به پایان خود نزدیک شده است.

او می‌گوید: «اگر مدام رفتار و احوال شریک خود را زیر نظر دارید تا خطر ناراحت کردن، عصبی شدن، یا خشن بودن او را کاهش دهید، باید بدانید که چیزی اساسی در رابطه شما اشتباه است.»

5_دیگر سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش نیست

آقای پریس می‌گوید روابط گاهی ممکن است عادی و پیش‌پا افتاده باشند، ولی باید سرگرم‌کننده و مفرح هم باشند. حداقل اگر بخواهیم دوام و ادامه یابند، باید چنین باشند.

او توضیح می‌دهد: «اگرسریع و ساده از رفتارها و عادات شریک خود خسته و درمانده می‌شوید، درواقع دارید وقت خود را تلف می‌کنید. روابط باید به انسان احساس آسایش دهند و هیجان‌بخش باشند. باید از وقت گذراندن با شریک خود احساس خوشحالی کنید

6_ سبک زندگی و ارزش‌هایی تطابق‌ناپذیر با یکدیگر دارید

خانم رانتری می‌گوید بعضی زوج‌ها به تیر و تخته می‌مانند، ولی رابطه خیلی خوبی با هم دارند. برای دیگران اما این تفاوت‌ها ممکن است بیش از اندازه زیاد باشد و در آن صورت، باید از خود بپرسید آیا واقعا می‌خواهید چنین امور بزرگی را قربانی کنید.

او گفت: «مثال‌های این تفاوت‌ زیاد شامل داشتن عقایدی متضاد درباره بچه خواستن و زندگی در نزدیکی یا دور از اعضای خانواده، و سبک زندگی «بدون ریشه دواندن» است که یعنی بر فرض به جای فراهم کردن خانه‌ای ثابت و محیطی پیش‌بینی‌پذیر، هر چهار سال یک بار نقل مکان کرد.

گرچه تفاوت در عادات و علایق افراد با شریک زندگی‌‌شان لزوما مشکل‌ساز نخواهد بود، اما اگر درباره بنیان‌های مزبور با هم اختلاف نظر دارید، شاید نشانه‌ای آشکار از آن باشد که برای یکدیگر ساخته نشده‌اید.

7_دوستان و خویشان شما شریک عاطفی‌تان را دوست ندارند

آقای پریس می‌گوید فارغ از این که چقدر عاشق شریک خود هستید، اگر تمام افراد پیرامون شما نظر متفاوتی دارند، علامت خطر بزرگی است.

8_هنوز با هم هستید، چون از تنها بودن راحت‌تر است

آقای پریس می‌گوید بعضی اوقات فکر این که باید دوباره از اول شروع کرد، باعث می‌شود زوج‌های ناراضی از هم جدا نشوند.

فقط وقتی خود را از رابطه‌ای بد یا معمولی رها کنید، خواهید فهمید که رابطه خیلی بهتر و هیجان‌انگیزتر و معنادارتری انتظارتان را می‌کشد.»

(این مقاله نخستین بار در اوت ۲۰۲۰ منتشر شده است)

بیشتر بدانید : روانشناسی قهر همسران

بیشتر بدانید : در این 10 موقعیت به روانشناس مراجعه کنید

بیشتر بدانید : مفهوم قهر کردن در روانشناسی و قوانین قهر کردن

بیشتر بدانید : قهر کردن نشانه چیست؟

بیشتر بدانید : روانشناسی قهر همسران

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ