بگویید چگونه می‌خندید، چه جور رفتاری دارید تا بگویم چگونه می خوابید؟

 

 شاید باورتان نشود اما سوالی که پرسیدم واقعا علمی است. محققان می‌گویند کیفیت خواب شما در طول شب وابسته به فعالیت‌های شما در طول روز است. فرقی نمی‌کند شما اهل دیر خوابیدن و دیر بلند شدن باشید یا زود بخوابید و سحرخیز باشید. در رابطه با تاثیر زندگی روزانه بر خواب شبانه عقاید درست و غلطی وجود دارد که در اینجا به آن می‌پردازیم.
. ویتامین c جلوی خوابیدن را می‌گیرد اشتباه است.
سختی هضم آب پرتقال در شب و بروز ناراحتی‌های گوارشی است. در این میان ویتامین c نقشی در خوابیدن یا نخوابیدن بازی نمی‌کند.
 ورزش کردن برای خوابیدن خوب است هم درست است و هم اشتباه.
فعالیت فیزیکی برای خوابیدن خوب است اما نه از نوع تقویت‌کننده ماهیچه‌ها مثل پیاده‌روی یا ژیمناستیک در آب. این نوع فعالیت‌ها سبب افزایش دمای بدن بعد از 17 ساعت شده و فرد را هوشیار می‌کند، در حالی که کاهش دمای بدن نیاز ضروری برای به خواب رفتن است، پس اگر ورزشکار هستید و مشکل خواب دارید، بهتر است از انجام ورزش‌های شدیدی مثل تنیس و دو خودداری کنید.
برخی مواد غذایی خواب‌آورند اشتباه است.
هیچ نوع غذایی وجود ندارد که به شما کمک کند راحت بخوابید. آنچه در خوب خوابیدن به شما کمک می‌کند انتخاب یک رژیم صحیح غذایی و هضم خوب است. شب‌ها هضم پروتئین و چربی‌ها سخت‌تر است چون ما فعالیت زیادی نداریم. غذا نخوردن در شب هم درست نیست چون گرسنگی سبب بیدار شدن شما در طول شب می‌شود.
 
 قهوه جلوی خوابیدن را می‌گیرد اشتباه است.
قهوه می‌تواند مانع از خوابیدن شود اما نه در تمام مردم. این موضوع در رابطه با چای و نوشیدنی‌هایی با پایه کولا هم صادق است.
زیاد تلفنی حرف زدن مانع از خوابیدن می‌شود درست است.
تحقیقات نشان داده است سه ساعت حرف زدن با تلفن همراه در طول روز می‌تواند خواب را مختل کند و مانع از برنامه‌ریزی صحیح فرد برای فردایش شود.
بودن یا نبودن نور یکسان است اشتباه است.
متخصصان پیشنهاد می‌کنند، صبح‌ پنجره‌ها را باز کنید و اجازه بدهید قبل از بلند شدن از رخت‌خواب حدود یک ساعت نور طبیعی درون اتاق بتابد. سلول‌های چشمی این نور را جذب کرده و به مغز پیام بیدارباش می‌فرستند. این پیام ریتم شب و روز و خواب و بیداری را در بدن تنظیم می‌کند.
قبل از خوابیدن نباید از رایانه استفاده کرد درست است.
صفحه مانیتور نور زیادی تولید می‌کند که روی ساعات خواب شما تاثیر می‌گذارد. در ضمن اینترنت وسیله جستجوی بسیار جذابی است که به ویژه استفاده از آن در آخر شب سبب می‌شود فرد گذر ساعت را متوجه نشده و دیر به رخت‌خواب رفته و دچار کمبود خواب شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی :
میوه ای خواب آور
واقعابه چند ساعت خواب نیاز داریم؟
جنین در رحم مادر خواب میبیند؟؟
تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن
هشدار درباره اختلال تنفسی خواب در كودكان