امروزه به تعداد کودکانی که از چاقی بیش از اندازه رنج می برند افزوده شده است. بنابراین متخصصان طب کودکان برنامه ای جهت کنترل وزن کودکان ارائه نموده اند.
 

بر اساس گزارش خبری (USA Today) تعداد کودکان چاق در امریکا نسبت به سال 1970 سه برابر شده است و وقت آن رسیده است که به طور جدی تری با این موضوع برخورد کرد.پیرو همین موضوع متخصصین طب کودکان با ارائه برنامه ای راهنمایی لازم جهت کاهش و کنترل وزن کودکان ارائه نموده است.(لازم به ذکر است که این افزایش وزن در سنین کودکی در خیلی از جوامع از جمله ایران نیز رخ داده است که خود سبب افزایش ریسک بیماری دیابت و فشار خون بالا و بیماری های قبلی در این افراد در آینده می گردد.)

توصیه های متخصصین مربوطه عبارتند از :

1. انجام مشاوره تغذیه و کنترل کودکان با وزن نرمال و چاق (وزن بیش از اندازه) در ویزیتهای منظم (چکاب) همچنین پزشک باید سطح کلسترول کودکان چاق را نیز بررسی نماید.

2. روزانه یک ساعت فعالیت فیزیکی برای کودکان الزامی است، همچنین زمانهای استفاده از تلویزیون و کامپیوتر باید محدود گردد و از زیاده روی در خوردن نوشابه های شیرین و Fast foodخودداری نمایند.

3. پزشک کودکان چاق باید سابقه ای از بیماریهای دیابت و افزایش فشار خون و بیماریهای قلبی در خانواده وی را جمع آوری و مورد بررسی قرار دهد.

4. یکی از چهار برنامه درمانی کودکان با وزن بیش از اندازه شامل درمان دارویی و جراحی در موارد مقاوم به درمان می باشد.
 
 
مترجم:دکتر سمیرا سرخوش
منبع:USA today