با نسخه طب سنتی بی خوابی را رفع کنید
براى درمان بی‌خوابی می‌توانید، موقع خوابیدن شربت نیلوفر بنوشید.
زهرا رئیسیان عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی ایران معتقد است: بی‌خوابى در مزاج‏‌هاى گرم علایمى چون سبکى سر، کم‏‌حواسى، عطش، خشکى چشم‏‌ها، بینى، زبان و دهان و گرمى سر، غمگینى، طنین صدا در سر و گوش‏‌ها و طویل بودن مدت بى‏‌خوابى دارد.

توصیه‌هایی برای رفع بی‌خوابی افراد گرم مزاج
1. براى درمان بی‌خوابی می‌توانید، موقع خوابیدن شربت نیلوفر بنوشید یا روغن بنفشه در پایه بادام شیرین یا روغن بادام شیرین یا روغن کدو یا روغن گل سرخ را بر سر بمالید(فرق سر).

2. برگ کاهو، گشنیز تازه و گل نیلوفر را بجوشانید و با آب آن قبل از خوابیدن پاشویه کنند.

3. گل نیلوفر، گل بنفشه، گل محمدى و تخم کاهو از هرکدام 4 مثقال، برگ گشنیز خشک 8 مثقال همه را نیمکوب و به 15 قسمت مساوى تقسیم کنید. هر قسمت آن را چند ساعت در 3 لیوان آب جوش بخیسانید بعد در همان آب جوشانده، سپس آب آن را صاف و شیرین و به 3 قسمت تقسیم کنید. صبح، ظهر و شب هر مرتبه یک قسمت از آن را بنوشید.

4. روزى 3 نوبت با کمى گلاب پوست سر را ماساژ دهید و در طول روز نیز مى‏‌توانید چند مرتبه گل بنفشه یا گل نیلوفر را بو کنید. در ضمن خوردن کاهو، کدو، مرزنجوش، گشنیز تازه، خیار مفید خواهد بود.

5. بعد از شام شب دوش گرفتن نیز مفید است. از خوردن غذاهایى که ثقیل، بد هضم و سنگین است یا یبوست ایجاد مى‏‌کند باید پرهیز کنید.

6. چهل گرم رازیانه‏ کوبیده شده را در یک لیتر آب سرد ریخته و 10 دقیقه بجوشانید. به مدت 10 دقیقه هم آن را دم کنید. سپس آب آن را صاف و با عسل شیرین کرده و در یخچال نگهدارید و شب‏‌ها پس از صرف شام شب یک فنجان آن را بنوشید (این نسخه مخصوص بی‌خوابی در زنان است).

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : تسنیم

مطالب پیشنهادی:
نسخه طب سنتی برای اختلالات جنسی
درمان بیماریها با طب سنتی
زنجبیل در طب سنتی
مزاج شناسی؛ اصولی‌ترين کار در طب سنتی ايرانی
تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!