دردهای مفصلی را با طب سنتی درمان کنید
دردهای مفصلی یکی از مشکلاتی که خانم ها و آقایان با بالا رفتن سن به ان مبتلا می شوند. شما می توانید به راحتی با طب سنتی دردهای مفصلی و رماتسمی تان را درمان کنید.

با طب سنتی دردهای مفصلی تان را درمان کنید

با بالارفتن سن مشکلاتی برای انسان به وجود می‌آید که یکی از آنها درد مفاصل است؛ البته مانند همه بیماری‌های دیگر قابل پیشگیری است، اما در صورت ابتلا راه‌هایی برای کنترل درد و پیشرفت آن وجود دارد که یکی از آنها داروهای گیاهی و طبیعی است.

_ حدود 100 گرم گل خشک اسطوخودوس را در یک لیتر روغن زیتون بخیسانید و حدود یک هفته در مقابل اشعه مستقیم خورشید قرار دهید. سپس از این مخلوط روی مفاصل و نقاط درد بمالید و خوب ماساژ دهید. این کار برای تسکین درد نقرس بسیار مفید است.

50 گرم پوست و برگ خشک آقطی را در یک لیتر آب سرد بریزید تا 2 ساعت بماند. سپس ظرف را روی شعله قرار دهید و مدت 5 دقیقه بجوشانید و بعد آن را خنک کرده و صاف کنید. روزانه سه تا چهار فنجان از آن را میل کنید. برای برطرف‌ کردن دردهای رماتیسمی بسیار مفید است.

_ خوردن روزی سه لیوان کوچک آب انگور برطرف‌کننده دردهای رماتیسمی و درمان نقرس است.

_ مخلوط بالنگ پخته با سرکه برای درمان مفاصل، نقرس و سایر بیماری‌های مشابه مفید است.

_ خوردن جوشانده پوست درخت بیدمشک, دردهای مفصلی را تسکین می‌دهد.

_ 250 گرم ساقه‌های خشک و گلدار پونه کوهی را دردو لیتر آب جوش بریزید و 15 دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن آن را صاف کنید و قسمت‌های درد را با‌ آن ماساژ دهید.

_ خوردن پیاز خام همراه با غذا به طور چشمگیری درد مفاصل را کم می‌کند.

_ استفاده از ضماد تخم ترب و خوردن ترب سیاه درمان سیاتیک، رماتیسم و بیماری‌های مشابه است.

_ روزی یک‌بار تره‌فرنگی پخته را که قبلا با آب کم پخته و 24 ساعت در سرکه گذاشته‌اید روی ناحیه درد بگذارید.

_ خوردن تمشک برای تسکین درد رماتیسم بسیار مفید است.

_ نیم لیتر آب‌جوش را روی 20 گرم ریشه خشک جعفری بریزید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بعد آن را صاف کنید و روزی سه تا پنج فنجان کوچک بنوشید. برای ورم مفاصل مفید است.

_ ضماد مخلوط خردل و آرد برای درد مفاصل مفید است.

_ 30 تا 40 گرم کاکل ذرت خشک شده را در یک لیتر آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و سپس صاف کنید. هر روز پنج وعده به مقدار نصف فنجان از آن را بنوشید. در طولانی‌مدت عارضه درد مفاصل را درمان می‌کند.

_ مخلوط روغن زیتون و صمغ کاج را بجوشانید و محل درد را با آن ماساژ دهید. برگ تازه یا خشک زیتون را در یک سوم لیتر آب بجوشانید و سپس صاف کرده و با عسل شیرین هنگام درد مفاصل از این شربت میل کنید.

_ ضماد سرکه و گوگرد برای تسکین درد مفاصل نقرس بسیار مفید است.

_ مخلوط سرکه، انگور سبز و عسل را بجوشانید و روزی دو فنجان کوچک میل کنید.

_ 100 گرم برگ تازه یا خشک سوسبز را در دو لیتر آب‌جوش بخیسانید و بعد آن را صاف کنید و برگ‌های سوسبز را همان‌طور که گرم است داخل پارچه نازکی بپیچید و به صورت کمپرس روی محل درد بگذارید.

_ سیب رنده یا پخته شده را میل کنید یا جوشانده پوست سیب را بنوشید برای درد مفاصل بسیار مفید است.

_ مبتلایان به نقرس باید سیب‌زمینی زیاد بخورند.

_ یک حبه سیر را صبح ناشتا بجوید و قورت بدهید. اینکار را تا چند هفته ادامه دهید تا تاثیر آن را احساس کنید.

_ رژیم غذایی کرفس برای افراد مبتلا به نقرس بسیار مفید است و مبتلایان باید بیشتر غذای خود را به آب کرفس، سالاد کرفس و... منحصر کنند. دوتا سه کیلو کرفس تازه را خوب شسته و تکه‌تکه کنید. پنج تا شش لیتر آب روی آن بریزید و دو تا سه عدد پیاز و یک عدد سیر را هم خرد کرده داخل آن بریزید و روی شعله بگذارید تا خوب بپزد. سپس آن را صاف کنید و نصف فنجان روغن زیتون و آبلیموی تازه به آن اضافه کنید و روزی دوبار از این مایع بنوشید.

 

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : ضمیمه سبز روزنامه جام جم