فالوده این میوه نه چندان محبوب به شما خواب آرام می دهد
میوه "به" مقوی معده و رحم است و به‌علت تولید نفخ بهتر است مربای آن در صبحانه مصرف شود، همچنین سیب برای افزایش اشتها، تقویت بافت معده (منع ریفلاکس) تقویت قلب (منع تپش قلب) و اعصاب (فالوده سیب همراه با عرق بادرنجبویه) مفید است.

خواص سیب و به از نگاه طب سنتی

لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی درباره موادغذایی مفید برای بدن, اظهار داشت: هر کدام از میوه‌ها و سبزی‌ها در طب سنتی دارای خواص زیادی است و هر کدام مزاج خاصی دارد.

 

میوه "به" مقوی معده و رحم است

میوه "به" مقوی معده و رحم است. به‌علت تولید نفخ بهتر است مربای آن در صبحانه مصرف شود، همچنین بهتر است "به" را به‌صورت تاس‌کباب "به" و خورش "به"آلو مصرف کرد.

 

سیب به افزایش اشتها و تقویت بافت معده کمک می‌کند

سیب برای افزایش اشتها، تقویت بافت معده (منع ریفلاکس)، تقویت قلب (منع تپش قلب) و تقویت اعصاب (فالوده سیب و عرق بادرنجبویه) مفید است.

 

رب سیب از میوه سیب قوی‌تر است

شیربیگی توصیه کرد: سیب بهتر است از مربا و رب سیب استفاده کرد، البته رب سیب از میوه سیب قوی‌تر است. برای جلوگیری از نفخ سیب با عسل یا دارچین مصرف شود و اگر این گونه سیب مصرف شود برای ریفلاکس مفید است.

 

برای تقویت اعصاب بهتر است فالوده سیب همراه با گلاب مصرف شود

 برای تقویت اعصاب  بهتر است فالوده سیب مصرف شود. 2 ساعت قبل از خواب 2 قاشق غذاخوری گلاب و کمی عسل همراه با دو عدد سیب رنده شده مصرف شود که به خواب خوب کمک می‌کند، همچنین آب سیب مقوی عمومی بدن است.

 انار تقویت کبد, نیکویی رنگ رخسار و رفع خارش مفید است، همچنین توت لینت دهنده شکم و مولد خون صالح و مقوی جگر و طحال است.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tasnimnews.com