آیا می دانستید که خوردن سبزی در وعده های غذایی برای سلامتی مفید است؟
آیا می دانستید که خوردن سبزی در وعده های غذایی برای سلامتی مفید است؟

فواید بی نظیر سبزی خوردن بر سلامت

محققان علوم سلامت در مورد فواید انواع سبزی خوردن بر سلامت نظرات جالبی دارند.

 

تره: کاهنده فشار و کلسترول خون

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد، ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم موجود در تره می تواند مانع از سوءهاضمه شود و از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود بخشد

 

تربچه: با سلول های سرطانی می جنگد

تربچه به دلیل دارا بودن مواد گوگردار خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد. همچنین اشتهاآور خوبی است. تربچه منبع غنی از ویتامین C می باشد و در رفع بیماری های دهان، پوسیدگی دندان ها می کاهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، تربچه سلول های سرطانی بدن را می تواند از بین ببرد و در بهبود عوارض شیمی درمانی موثر باشد.

 

ریحان: آرامبخش و خواب آور

این سبزی بسیار معطر و خوشبو است. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع کننده سردردهای عصبی و سرگیجه است. ریحان می تواند شیر مادران شیرده را افزایش دهد و برای رفع التهاب کلیه نیز موثر باشد.

 

شاهی: محرک فعالیت کلیه ها

ترکیبات موجود در این سبزی محرک فعالیت کلیه ها بوده و دافع سنگ کیسه صفرا، مثانه و کلیه است و فوق العاده برای دردهای مفصلی و نقرس مفید است.

 

جعفری: خون ساز و قاعده آور

این سبزی سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است و می تواند عادت ماهیانه را تنظیم و خون را تصفیه کند.

 

ترخون: جانشین مناسب نمک

این سبزی اعصاب را تقویت کرده و به هضم غذاهای پرچرب کمک می کند و یک آرامش بخش ملایم است. بوی تند ترخون موجب مهار رشد میکزوب های پوست و کاهش بوی بد بدن می شود. ترخون به حهت اسانس تندی که دارد، جایگزین مناسب نمک بوده و مصرف آن به همراه غذا برای بیماران قلبی، افراد مبتلا به فشار خون یا اشخاصی که رژیم غذایی بی نمک دارند، توصیه می شود.

 

گیشنیز: کاهنده قندخون

گیشنیز فشار و قند خون را کاهش داده، عطش و تهوع را رفع می کند و مسکن خوبی است و تقویت کننده قلب، مغز و معده است و ضد اسپاسم و محرک اشتها است و بهترین داروی کبد و طحال می باشد.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ