شوید و مقابله با پوکی استخوان, یبوست و بی خوابی
استفاده از شوید برای محافظت از سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی اهمیت زیادی دارد.

شوید به‌خودی‌خود نوعی اشتهاآور است و کاربردهای خیلی زیادی در آشپزی دارد. روغن‌های ضروری‌ یا عصاره‌ای که در شوید وجود دارد، ترشح صفرا و شیره‌های گوارشی را تحریک و فعال می‌کنن. این روغن‌ها یا عصاره به حرکت بهتر روده هم کمک می‌کنند، نقش موثری در راحتی فرآیند دفع دارند و یبوست را هم رفع می‌کنند.


روغن‌های ضروری یا عصاره‌ای که در گیاهان دارویی وجود دارند، دارای خواص منحصربه‌فرد و قدرتمندی هستند. این روغن‌های ضروری یا عصاره، خواص آرام‌بخش و خواب‌آوری دارند و احساس آرامش مطلوبی ایجاد می‌کنند. فلاونوئیدها و ویتامین B موجود در عصاره شوید، ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌هایی را تحریک می‌کنند که اثرات آرام‌بخش و خواب‌آور خاصی دارند. به همین دلیل است که استفاده از شوید به افراد کمک می‌کند تا خواب شبانه خوبی داشته باشند.


کلسیمی که در شوید وجود دارد، اهمیت این گیاه را بیشتر می‌کند. در واقع، استفاده از شوید برای محافظت از سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی اهمیت زیادی دارد. پوکی استخوان سالانه روی میلیون‌ها انسان تاثیر می‌گذارد و کلسیم در کنار املاح دیگر واقعا برای رشد مطلوب استخوان‌ها و ترمیم استخوان آسیب‌دیده مهم است.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com