هسته زردآلو نخورید، خطرناک است
مردم باید از خوردن این هسته‌ها خودداری کنند. دلیلش هم این است که هسته‌های زردآلو حاوی سطح بالایی از سیانید هستند که می‌تواند کُشنده باشد.

مضرات هسته زردآلو

هسته زردآلو، یکی از بخش‌های جذاب میوه‌ها در نیمه گرم سال است. این هسته‌ها حاوی ویتامین B۱۷ هستند که به سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند و مانع از شکل‌گیری بیماری‌های خطرناک در بدن ما می‌شوند. با این‌حال، برخی از سازمان‌های معتبر دولتی و غیردولتی در اروپا اخیرا هشدار رسمی و مهمی را منتشر کرده‌اند، مبنی بر این‌که مردم باید از خوردن این هسته‌ها خودداری کنند. دلیلش هم این است که هسته‌های زردآلو حاوی سطح بالایی از سیانید هستند که می‌تواند کُشنده باشد.

آژانس استانداردهای غذایی (FSA) زمانی به انسان‌ها هشدار داد که متوجه شد ویتامین B۱۷ موجود در هسته‌های زردآلو بعد از خورده شدن به سم مرگ‌باری تبدیل می‌شود و مزیتی برای انسان‌ها ندارد. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهند که فقط ۳۰ عدد هسته زردآلو برای کُشتن یک انسان سالم کافی است. حتی کسانی که در یک وعده بین ۱۰ تا ۱۵ عدد هسته زردآلو می‌خورند، با عوارض جانبی نگران‌کننده از جمله بی‌حسی انگشتان مواجه می‌شوند. علائم دیگر مسمویت ناشی از سیانید، شامل این موارد می‌شود: تهوع، سردرد، تب، ، تشنگی،بی‌خوابی، اُفت فشار خون و حتی مرگ در موارد شدید.

آژانس استانداردهای غذایی (FSA) اعلام کرده است: ما هشدار می‌دهیم که هسته‌های تلخ زردآلو اصلا نباید خورده شوند، چون نوعی ماده طبیعی در این هسته‌ها وجود دارد که بعد از خورده شدن به سیانید تبدیل می‌شود. توصیه ما این است که حتی از هسته‌های شیرین زردآلو و بادام‌های تلخ نیز پرهیز کنید، چون همان ماده شیمیایی سمی می‌تواند در آن‌ها نیز وجود داشته باشد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com