جلوگیری از  آب مروارید سندرم خشکی چشم  دژنراسیون ماکولا
وجود ویتامین C  در این مواد غذایی خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش میدهد وامکان محافظت از چشم بزرگسالان در برابر سندرم خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا (کوری به علت تخریب لکه ی زرد چشم ) را فراهم می کنند.

غذاهایی که بینایی شما را تقویت میکنند

 

ماهی

oily-fish-salmon-tuna-mackerel-other.jpg

ماهی هایی از قبیل سالمون و ماهی تن حاوی مقدار بالای اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مطالعات بالینی نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد طبیعی نوزاد ضروری هستند. " به نظر میرسد فرمول مکمل های امگا 3 در تحریک تکامل بینایی نوزادان موثرند.  ضمن این که مطالعات روی اسیدهای چرب امگا 3 امکان محافظت از چشم بزرگسالان در برابر سندرم خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا (کوری به علت تخریب لکه ی زرد چشم ) را نشان میدهند.

 

مرکبات

citrus-fruits.jpg

انواع مرکبات از قبیل توت ها و لیمو ها سرشار از ویتامین C  هستند. زمان زیادی است که تاثیر مثبت ویتامین C  بر روی سلامت رگهای خونی موجود در چشم به اثبات رسیده است . مصرف ویتامین C  خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش میدهد. در یک مطالعه، زنانی که به مدت 10 سال یا بیشتر ویتامین C مصرف کرده بودند میزان ابتلا به آب مروارید در آن ها به میزان 64 درصد کاهش نشان داده است.

 

سبزیجات

dark-green-leafy-vegetables.jpg

سبزی های برگ دار از قبیل کلم و اسفناج حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زیگزانتین هستند که به عنوان مواد مغذی موثر در سلامت چشم شناخته میشوند. ضمن این که این سبزیجات میتوانند از چشم در مقابل اشعه ماورای بنفش و بیماریهای مربوط به بالا رفتن سن محافظت نمایند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و ویتامین A است. ثابت شده است که زرده تخم مرغ سرعت روند ابتلا به دژانسیون ماکولا که به سن وابسته است را کاهش میدهد. به گزارش اخبار طبیعی " بدن لوتئین موجود در تخم مرغ را خیلی راحت تر از لوتئین موجود در میوه ها و سبزیجات جذب میکند " بنابراین میتوان گفت که تخم مرغ به عنوان یکی از غذاهای مفید در سلامت چشم شناخته میشود.

 

بلوبری Blueberry  (زغال اخته آبی)

بلوبری دارای خواص ضدالتهابی موثر و شناخته شده در سلامت چشم است. به سادگی با اضافه کردن بلوبری به اسموتی، ماست یا به عنوان دسر میتوانید آن را مصرف نمایید و از مزایای باورنکردنی آن بهره مند شوید.



تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ



Save