در مورد خواص میوه به و تاثیر آن بر رفلاکس معده بیشتر بدانید
 به میوه ای است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اما این میوه دارای مزایای زیادی است و مصرف آن برای بهبود برخی مشکلات گوارشی توصیه می شود.

میوه به دارای چه خواصی است و طرز تهیه چای به چگونه است؟

 "به" میوه ارزشمندی است که نباید از مصرف آن غافل شد, این میوه مقوی‌ قلب، مغز،‌ معده و اسفنکتر* معده Sphincter , نشاط‌ آور و اشتها‌آور است. مصرف "به" در حال ناشتا و خالی بودن معده ممکن است یبوست‌آور باشد اما مصرف آن بعد از غذا، ملین است و می‌توان آن را خشک کرده و به‌عنوان دمنوش نیز استفاده کرد.

* اسفنکتر معده Sphincter : اسفنکتر معده ، بندآر یا دریچه پیلور معده Pylorus اصطلاحی در تعریف بخشی از معده است، که آن را به دوازدهه (اثنی عشر) متصل می‌کند. پیلور همواره در برابر خروج موادی که به آن واردشده اند از معده مقاومت میکند.


در مبتلایان به رفلاکس معده مصرف "به" و رب "به" بعد از غذا می‌تواند کمک‌کننده باشد, فالوده سیب و "به" با هم کنار عناب علاوه بر تسکین درد معده و کاهش استرس به تقویت رحم نیز کمک می‌کند, به‌ترتیبی که قبل ایام قاعدگی و در صورت شدت خونریزی بسیار توصیه شده است.

یکی از خواص به، مُدر بودن یا ادرار آور بودن Diuretic آن است، بنابراین برای پاکسازی و شست‌شوی سیستم کلیوی و ادراری مفید است اما باید مراقب یبوست احتمالی ایجادشده از آن بود.

در مورد خواص میوه به و تاثیر آن بر رفلاکس معده بیشتر بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم رفلاکس اسیدی معده کدام است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از رفلاکس معده و سوزش سر دل با 8 راه ساده

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 9 خوراکی که باعث رفلاکس معده می شوند


طرز تهیه چای "به"

"به" رسیده ایرانی را انتخاب کرده ،کاملاً شسته و پرز آن گرفته شود, آن را به قطعات ریز رنده کرده، با گرمای ملایمی نظیر شوفاژ یا بخاری، کم‌کم خشک کنید, سپس در ماهی‌تابه داغ تفت داده تا به رنگ قهوه‌ای در آید؛ برای تهیه دمنوش یک قاشق غذاخوری از این چای برای یک قوری کفایت می‌کند؛ برای خوشرنگ شدن و افزایش اثرات قلبی آن می‌توانید, مقدار بسیار اندکی زعفران به آن اضافه کرد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای کاهش وزن خوردن میوه به جای شام درست است؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tasnimnews.com