درمان یبوست با گلقند
گلقند یکی از فراورده های طب سنتی است که با ترکیب گلبرگ های گل محمدی و عسل تهیه می شود و طبعی گرم دارد. این معجون سنتی خواص معجزه آسایی دارد.

درمان یبوست با گلقند

افرادی که دچار سردرد، سردرد میگرنی, یبوست و مشکلات معده هستند, بیشترین سود را از  گلقند  می‌برند.

علی‌محمد مداحیان درباره اثرات مفید  گلقنددر کاهش سردردهای میگرنی اظهار کرد: گلقند یک فرآورده طب ایرانی است که از گلبرگ گل محمدی و عسل تشکیل شده و مزاج گرمی دارد، خاصیت آرام‌بخشی، خواب‌آوری، تقویت مغز، معده، مقوی رحم و ملین است.

در بررسی که قبل و بعد به‌ روی 19 فرد مبتلا به میگرن و دریافت‌کننده پروپرانولول* Propranolol و پروفیلاکتیک prophylaxis انجام شد، استفاده 10گرم از گلقند شب‌ها و نیم ساعت قبل از خواب و 5 گرم ناشتا و به‌همراه آب ولرم موجب کاهش 20 درصد در تعداد سردردها نسبت به دوره قبل شد و می‌توان آن را به‌عنوان مکمل داروی رایج توصیه کرد.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد افرادی که علاوه بر سردرد از یبوست و مشکلات معده رنج می‌برند، بیشترین سود را از این فرآورده می‌برند, مخصوصاً که این مشکلات ناشی از سوءمزاج سرد دستگاه گوارش باشد.

*پروپرانولول Propranolol: دارویی از دسته بتابلاکرهای غیرانتخابی است که عمدتاً برای درمان فشارخون و نامنظمی تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروپرانول برای بیماری‌های گوناگون دیگری چون تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی، درمان بی‌نظمی تپش و گلوکوم تجویز می شود.

* پروفیلاکتیک prophylaxis : پروفیلاکسی به معنای پیشگیری است. در طب هر اقدام پیشگیرانه را که مانع از بروز بیماری یا عوارض آن شود را پروفیلاکسی مینامند.


طرز تهیه گلقند

درمان یبوست با گلقند

برای ساخت گلقند لازم است یک لایه گلبرگ و بعد یک لایه عسل کف‌گرفته (به‌میزان مساوی) در یک ظرف شیشه‌ای درب‌بسته ریخته شود و بعد به‌مدت 40 روز در آفتاب شیشه را سروته کرده تا محتویات کاملاً مخلوط شود.

گلقند برای زنان باردار نیز بسیار خوب است و به رفع یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند همچنین
گلقند از دیدگاه طب سنتی حافظ جنین است و مانع از سقط جنین می‌شود.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان میگرن با 3 روش غیر دارویی 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان میگرن و سردرد را بجای خوردن مسکن با این تغییرات انجام دهید 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مبتلایان به میگرن چه غذاهایی بخورند و چه غذاهایی نخورند؟ 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ملین های طبیعی که در رفع یبوست معجزه می کنند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان یبوست با 7 راه حل برای اینکه فردا صبح شکم تان راحت تر کار کند 



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:.tasnimnews.com