پس از سکته های مغزی، جريان خون در مغز به علت تشکيل لخته خون مختل و مغز دچار آسيب می شود که در بسياری از موارد، اين آسيب ها، غير قابل بازگشت به حالت اوليه است.
 
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران، دکتر محمدرضا معتمد در آستانه برگزاری کنگره سالانه انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران گفت: پس از سکته های مغزی، جریان خون در مغز به علت تشکیل لخته خون مختل و مغز دچار آسیب می‌شود که در بسیاری از موارد، این آسیب ها، غیر قابل بازگشت به حالت اولیه است.
وی اضافه کرد: این داروی جدید به شرط آنکه در سه ساعت اول وقوع سکته توسط پزشک ، به فرد مبتلا به سکته تزریق شود، از فلج دست و پا، اندام ها، اختلالات بلع، بینایی، تکلم و در نهایت مرگ ومیر بیمار جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط بیمار برای استفاده از این دارو توسط پزشک تشخیص داده می‌شود، تصریح کرد: این دارو که پس از طی مراحل کارآزمایی بالینی ، نتایج موفقیت آمیزی در خارج کشور داشته است، تا کنون در کشور امکان تجویز آن فراهم نبود و هم اینک با فراهم شدن شرایط لازم، چند مرکز دانشگاهی از این دارو برای درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی بهره می‌گیرند.
معتمد با بیان اینکه به کارگیری داروی حل کننده لخته خون ،‌نیازمند آموزش های لازم و فراهم بودن امکانات خاص است، اعلام کرد: در شانزدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی، بخش ویژه ای برای آموزش نحوه صحیح استفاده از این دارو اختصاص داده شده است.
در شانزدهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران که 29 اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه سال آینده با حضور جمعی از پزشکان متخصص داخل و خارج کشور در هتل المپیک تهران برپا می‌شود، جدید ترین دستاوردها در زمینه سکته های مغزی، آلزایمرو ام اس ارایه خواهد شد.
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:irna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
رژيم گياه خواری خطر بروز سكته مغزی را تشديد می كند
سودمندی تردمیل برای مبتلایان به سكته مغزی
راه پیشگیری از سکته مغزی
چرا شیوع سكته مغزی در زنان ميانسال دو برابر مردان است؟
راهی برای درمان سكته مغزی