فواید ترب سفید
 ترب سفید یکی از سبزیجاتی است که دارای خواص زیادی است. در این مقاله به خواص ترب سفید به طور کامل اشاره می کنیم.

خواص ترب سفید چیست؟

ترب سفید دارای ویتامین‌های گروه A، B و C فراوان و همچنین مواد معدنی فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، منگنز و منیزیم، کربوهیدرات ها، فیبر و قند است. کالری آن کم است و خوردن آن به تسریع روند هضم غذا کمک می‌کند؛ به همین دلیل برای افرادی که رژیم دارند، مناسب است. پس از درآمدن این گیاه از خاک در صورت باقی‌ماندن برگ، خاصیت آن کاهش می‌یابد برای همین بعد از درآوردن آن از خاک، برگ‌ها کنده می‌شود.

معمولا ترب سفید به صورت خام مصرف می شود. اما برای نگهداری از آن به مدت طولانی، به صورت ترشی یا خشک شده هم قابل استفاده است. ژاپنی ها از قسمت انتهایی ترب که کمی خشک است، برای سالاد و از قسمت نزدیک برگ که پرآب و شیرین است، برای پخت و پز استفاده می کنند.

افزودن این گیاه به رژیم غذایی در مرحلۀ نخست موجب بهبود گوارش، به واسطۀ آنزیمی به نام دیاستاز می شود که به رفع سوء هاضمه، سوزش معده و حتی سر درد و تهوع کمک می‌کند. در این میان، ایزوتیوسیانات که علت تندی و تیزی ترب است، می‌تواند به بهبود گردش خون و جلوگیری از لخته شدن آن کمک کند.به گزارش سایت دیده بان علم ، عصاره گرفته شده از ترب خام به صورت سنتی برای تسکین سردرد، تب، التهاب لثه و سوزش یائسگی کاربرد داشته است، زیرا آثار ضدالتهابی و خنک کننده دارد. ترب‌سفید مقادیر زیادی پتاسیم، ویتامین ث و فسفر دارد و مواد مغذی آن برای حفظ و ارتقای سلامت ضروری است.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isw.ir