سم زدایی میوه ها و سبزی ها با جوش شیرین
 اخیرا مطالعه ای نشان داده است که جوش شیرین این محصول جادویی می تواند تا 96 درصد از آفت کش هایی که روی میوه ها و سبزیجات استفاده شده را از بین ببرد.

جوش شیرین 96 درصد سموم میوه ها و سبزیجات را می شوید

همه ما در مورد مزایای شگفت انگیز جوش شیرین اطلاعاتی داریم. مثل سفید کننده لباس، درمان سوزش سر دل و برای زیبایی. ولی اخیرا مطالعه ای نشان داده است که این محصول جادویی می تواند تا 96 درصد از آفت کش هایی که روی میوه ها و سبزیجات استفاده شده را از بین ببرد.

در مطالعه انجام شده در دانشگاه ماساچوست، کارایی جوش شیرین در شستشوی میوه ها مورد بررسی قرار گزفت. محققین دو نوع از شایع ترین سموم دفع آفت به نام های فوسمت phosmet ( حشره کش ) و تیباندازول thiabendazole ( قارچ کش ) را به سیب های ارگانیک زدند. این دو سم توانایی نفوذ به پوست سیب را دارند. سپس سیب ها را با سه مایع مختلف شستند. آب شیر، محلول 1% جوش شیرین، و محلول ضد عفونی کننده.

سم زدایی میوه ها و سبزی ها با جوش شیرین

بر اساس نتایج غوطه ور ماندن سیب ها به مدت 2 دقیقه در محلول جوش شیرین بیشتر از محول ضد عفونی کننده یا آب معمولی، سموم روی سیب را دفع نمود.

به گفته محققین برای از بین رفتن کامل آفت کش ها بعد از شستشو باید میوه ها و سبزیجات را 12- 15 دقیقه در محلول جوش شیرین قرار دهید. سپس با آب ساده آبکشی نمایید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوش شیرین و این همه فایده ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان سوزش سر دل با جوش شیرین

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان عفونت قارچی واژن با جوش شیرین مفید است یا مضر؟



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ