فواید باقالی
 فواید باقالی بسیار زیاد است که دانستن این فواید شما را تشویق به مصرف بیشتر باقالی می کند

خواص باقالی

آیا تاکنون به خواص و فواید باقالی فکر کرده اید؟ و آیا می دانید می توانید بدون نگرانی نسبت به افزایش وزن باقالی مصرف کنید؟ باقالی منبع پروتئین و فیبر محلول است و عاری از چربی اشباع شده است و این خواص در کنار دیگر فواید باقالی آن را به یک ماده مغذی تبدیل می کند. در ادامه به دیگر فواید باقالی اشاره می کنیم.


1.   فواید باقالی : مفید برای قلب

یک فنجان باقالی حاوی 36 گرم فیبر محلول است. بررسی ها نشان می دهند که مصرف غذاهای فیبر محلول می تواند به حفظ سطح کلسترول و همچنین کنترل قند خون کمک کند. این نوع فیبر نیز به کاهش سطح کلسترول بد کمک کرده و در نتیجه از قلب محافظت می کند.


2.  فواید باقالی : کمک به کاهش وزن

هر فنجان باقالی حاوی 40 گرم پروتئین است. طبق بررسی هایی که انجام شده افرادی که غذاهای سرشار از پروتئین و فیبر مصرف می کنند، در کاهش وزن موفق تر از کسانی هستند که غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا و چربی کم مصرف می کنند.


3.  فواید باقالی : سرشار از مواد مغذی

باقالی سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین هاست. برخی از این ویتامین ها و مواد معدنی عبارتند از منیزیم، پتاسیم، آهن، مس، فسفر، ویتامین B1 و تیامین که تنها یک چهارم فنجان باقالی این مواد مغذی را به بدن شما می رساند.

ویتامین B1 برای عملکرد سیستم عصبی مرکزی ضروری است، مس نقش مهمی در حفظ سیستم ایمنی بدن، گردش خون و حفظ سلامت استخوان ها دارد. منیزیم و فسفر برای حفظ سطح فشار خون و سلامت استخوان ها ضروری هستند و آهن نیز برای انتقال اکسیژن ضروری است.


4.  فواید باقالی : منابع فولات و منیزیم

باقالی منبع فوق العاده از منیزیم و فولات محسوب می شود. منیزیم نقش مهمی در سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات دارد و فولات نیز برای سلامت قلب، سیستم ایمنی و سنتز گلبول های قرمز خون ضروری است.


5.  فواید باقالی : مقابله با افسردگی

بله، این ماده غذایی توانایی مقابله با افسردگی را دارد. طبق بررسی های انجام شده، باقالی سرشار از آمینو اسید و دوپامین است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود خلق و خو داشته باشد و در نتیجه به بهبود علائم افسردگی کمک می کند.


6.  فواید باقالی : از گرسنه شدن جلوگیری می کند

فواید باقالی

باقالی سرشار از پروتئین و فیبر است. بررسی ها نشان داده اند که پروتئین و فیبر باعث احساس سیری طولانی مدت می شوند. به علاوه باقالی دارای کالری خیلی کمی است، یک دوم فنجان باقالی دارای تنها 95 کالری است. می توانید باقالی پخته را با ادویه های انتخابی خود بکوبید و همراه با نان سبوس دار مصرف کنید. این غذا یک میان وعده فوق العاده محسوب می شود.


7.  فواید باقالی : مفید برای خانم های باردار

خانم های باردار به آهن و کلسیم نیازدارند. باقالی ماده غذایی مفیدی است که خانم های باردار می توانند از آن بهره ببرند. باقالی حدود 14 درصد از آهن توصیه شده را تامین کرده و همچنین کلسیم کافی به بدن وارد می کنند. به علاوه یبوست دوران بارداری با کمک فیبر محلول موجود در باقالی برطرف می شود. به علاوه باقالی یک خانم باردار را کاملا سیر کرده و به آن انرژی کافی می دهد.


8.  فواید باقالی : موثر برای بیماری پارکینسون

باقالی منبع خوبی از لوودوپا levodopa است. لوودوپا همان ماده شیمیایی است که در داروهای مربوط به درمان پارکینسون مصرف می شود. میزان این ماده شیمیایی نسبت به نوع باقالی در آن متفاوت خواهد بود، اما به طور کل 85 گرم باقالی حاوی 50 تا 100 میلی گرم از این ماده شیمیایی را دارد.

طبق بررسی هایی که در مورد تاثیر این ماده شیمیایی بر روی بیماری پارکینسون انجام شده، این ماده در بهبود علائم پارکینسون موثرتر از داروهاس سنتی عمل می کند.


9.  فواید باقالی : منبع خوب ویتامین C

باقالی منبع ویتامین C است و همانطور که می دانید ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C به حذف رادیکال های آزاد کمک می کند؛ رادیکال های آزاد اگر حذف نشوند باعث آسیب اکسیداتیو می شوند. آسیب اکسیداتیو باعث پیری زودرس و بروز چین و چروک بر روی پوست می شود. رادیکال های آزاد باعث بروز انواع سرطان می شوند و حتی سیستم ایمنی را ضعیف می کنند. 100 گرم باقالی خام حاوی 1.4 میلی گرم ویتامین C است.


10.  فواید باقالی : به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک می کند

از آنجایی که باقالی منبع پتاسیم است، می تواند تعادل سطح pH بدن را حفظ کند. پتاسیم برای عملکردهای ضروری و طبیعی سلول های بدن، ضربان ریتمیک قلب و عملکرد عضلات ضروری است. فقط اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی از این ماده را دریافت می کنید.


بیشتر بدانید : باقلا تازه کالری بیشتری دارد یا باقلا خشک ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف باقالی چه مزیت هایی دارد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مسمومیت مهلک ناشی از باقلا؛ فاویسم!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : به کودکمان باقلا بدهیم یا نه؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : باقلا برای چه کسانی خطرناک است؟



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ