چای سبز چای سیاه و چای اولانگ چه تفاوت هایی دارند؟
چای سبز پای سیاه و چای اولانگ سه نوع چای پرطرفدار هستند که هر یک دارای خواص مختص خود می باشند. در ادامه به بررسی خواص این سه چای می پردازیم.

 چای سبز چای سیاه و چای اولانگ

تفاوت میان چای سبز، چای اولانگ و چای سیاه در شیوه‌ فراوری آن‌هاست. چای سبز از برگ‌های تازه تهیه می‌شود که بخار داده می‌شوند تا جلوی تخمیرشان گرفته شود. چای سبز، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و رنگ سبز خود را حفظ می‌کند. اما چای اولانگ کمی تخمیر می‌شود و چای سیاه کاملاً تخمیر می‌شود.

عده‌ای چای اولانگ یا چای سیاه را ترجیح می‌دهند زیرا خوش طعم‌تر و ملایم‌تراست اما چای سبز کمی تلخ مزه است. چای سیاه و چای اولانگ در مقایسه با چای سبز، به مقدار یکسان آنتی‌اکسیدان ندارند و کافئین‌شان تا حدودی بیشتر است اما به این معنی نیست که انتخاب‌های نامناسبی هستند.

اگر به کافئین حساسیت دارید، دمنوش‌های گیاهی می‌توانند جایگزین بسیار خوبی باشند. دمنوش‌های گیاهی کافئین ندارند و می‌توانند خوش عطرتر باشند. چای دارچین برای افرادی که دیابت نوع دوم دارند هم از لحاظ طعم و عطر و هم از نظر خاصیت انتخاب خوبی است.

چای سبز چای سیاه و چای اولانگ چه تفاوت هایی دارند؟

*چای اولانگ : یکی از چای‌های بسیار قدیمی و بومی کشور چین است، اولانگ هم مانند چای سیاه،سبز و سفید از فواید متعددی برای سلامتی برخوردار است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای پاکسازی کبد چای سبز مصرف کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چقدر چای سبز بخورم لاغر می شوم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بشنوید از فواید خوردن چای سیاه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف این نوع چای باعث ریفلاکس معده می شود



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir