خواص انبه + معرفی چند ماسک انبه برای پوست
انبه میوه ای است که دارای خواص زیادی برای سلامت بدن است. این میوه علاوه بر فوایدی که برای بدن دارد، برای پوست هم مفید است که در ادامه به آن می پردازیم.

خواص انبه برای پوست

امروز اما شما را با فواید انبه برای پوست آشنا خواهیم کرد و چند نوع ماسک ساده تهیه شده با این میوه را نیز آموزش می‌دهیم.


خواص انبه

افزایش خاصیت الاستیسیته پوست

انبه سرشار از ویتامین‌ E و C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن عامل اصلی بازسازی سلول‌های پوست و افزایش الاستیسیته است. عواملی چون آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی و مشکلات ژنتیک می‌توانند موجب از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و افتادگی آن شوند.


کاهش چین و چروک ها

ویتامین C با فرآیندهای شیمیایی که باعث تخریب سلول‌ها و ایجاد چروک می‌شوند، مبارزه می‌کند. استفاده موضعی از انبه روی نواحی پر چروک و در معرض آسیب توصیه می‌شود.


مرطوب نگه داشتن پوست

ویتامین E برای برطرف کردن خشکی پوست و جوان نگه داشتن آن ضروری است. انبه منبع غنی این ویتامین است.


لایه برداری

اسیدهای آلفا هیدروکسی موجود در انبه باعث می‌شوند سلول‌های مرده پوست از بین بروند.


انواع ماسک انبه

انبه، شیر، شکر برای لایه برداری
ماسک صورت,ماسک انبه برای صورت,ماسک انبه

یک انبه، دو قاشق غذاخوری شیر کم چرب و یک قاشق غذاخوری شکر را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را به‌صورت اسکراب روی پوست صورت یا تمام بدن برای 15 دقیقه قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.


انبه، عسل، ماست برای مقابله با جوش

خواص ضد تورمی عسل باعث کاهش جوش زدن می‌شود. مواد موجود در انبه و ماست نیز به نرم و مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند. یک قاشق غذا خوری انبه له شده را با یک قاشق عسل و یک قاشق ماست ترکیب کنید. صورت را کامل با آب گرم بشویید و سپس ماسک را زده، برای 15 دقیقه روی پوست نگه دارید.


انبه، عسل، آرد نخودچی برای روشن شدن پوست

آلودگی موجود در هوا و در معرض آفتاب ماندن می‌تواند پوست را تیره سازد. 2 قاشق غذاخوری انبه له شده را با یک قاشق عسل و 2 قاشق آرد نخودچی ترکیب کنید و آن را به پوست شسته و خشک شده بزنید. ماسک را برای 20 دقیقه روی صورت نگه دارید. این ترکیب ضمن لایه‌برداری به روشن شدن پوست به مرور زمان کمک می‌کند.


انبه، ماست و گلاب برای پوست حساس

ترکیب یک قاشق غذاخوری انبه له شده، یک قاشق ماست و 2 قاشق چایخوری گلاب به پوست‌های حساس کمک می‌کند تا در برابر جوش زدن و چروک‌های زودرس مقاوم شوند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص بی نظیر انبه

بیشتر بدانید : فواید بلک ماسک و ماسک طلا برای صورت



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : iranbanou.com