لیموشیرین بهترین منبع ویتامین ث در مرکبات + سایر خواص لیمو شیرین
لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری‌ها است.

خواص لیمو شیرین

لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری‌ها است. در صورت مصرف لیمو شیرین با پوست داخلی بیش از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد. خواص لیمو شیرین به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول کمک بسیار می‌کند.


لیموشیرین منبع خوبی از ویتامین C

لیمو شیرین سرشار از ویتامین C(آسکوربیک اسید) است. این ویتامین در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد و برای ادامه‌ی حیات ما بسیار مهم است. ویتامین C از ویتامین‌های محلول در آب است و بدن نمی‌تواند مقدار اضافی آن را ذخیره بکند.


لیموشیرین برای زخم معده

فلاونوئیدهای مختلفی در لیمو شیرین وجود دارند که خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌بیوتیک و ضدسرطانی داشته و به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می‌کنند. لیمو شیرین به‌واسطه‌ داشتن این ترکیبات به درمان زخم‌های دهان و زخم‌ معده کمک می‌کند.


کمک به گوارش با لیموشیرین

از خواص لیمو شیرین می‌توان به کمک به گوارش اشاره کرد. فلاونوئیدهای موجود در لیموشیرین به خنثی‌کردن اسید شیره‌ گوارشی کمک می‌کنند و موجب تسهیل گوارش برای انسان می‌شوند. بنابراین می‌توانید از لیمو شیرین به‌عنوان دارویی برای کمک به سلامت گوارش استفاده بکنید.


تسکین مشکلات تنفسی با لیموشیرین

روغن استخراج‌شده از لیمو شیرین خاصیت ضداحتقان داشته و میکروب‌ها را از دستگاه تنفسی می‌زداید. از لیمو شیرین در مرهم‌ها، افشانه‌ها(یکی از اشکال مصرف دارو که دارو به‌شکل گاز استنشاق می‌شود) و قرص‌ها استفاده می‌شود.


خاصیت ضد سرطان لیموشیرین

فلاونوئیدها و لیمونوئیدهای موجود در لیمو شیرین می‌توانند در مبارزه و پیشگیری از سرطان و نابودی انواع مختلف باکتری‌های مضر در بدن انسان موثر باشند.


درمان سرماخوردگی با لیموشیرین

لیمو شیرین در پیشگیری و بهبود سرماخوردگی موثر است.ویتامین C موجود در لیمو شیرین با کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی به بهبود آن کمک می‌کند.


لیموشیرین و کمک به بینایی

لیمو شیرین

لیمو شیرین به‌خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری، از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت می‌کند و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود.


سم‌زدایی بدن با لیموشیرین

لیمو شیرین در سم‌زدایی بدن و دفع سموم بسیار موثر است. همچنین این میوه می‌تواند تاثیرات مضر استرس و آلودگی‌ها را خنثی بکند.


افزایش انرژی با لیموشیرین

مصرف منظم لیمو شیرین خستگی و ضعف را از شما دور کرده و به افزایش انرژی‌تان کمک می‌کند.


تقویت دستگاه ایمنی با لیموشیرین

لیمو شیرین منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم‌ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.


کمک به سلامت استخوان با لیموشیرین

براساس بسیاری از مطالعات، لیمو شیرین از بروز پوکی‌استخوان و روماتیسم مفصلی جلوگیری و به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.


کاهش گرفتگی عضلات با لیموشیرین

آب لیمو شیرین به تامین آب بدن بعد از تمرینات و کاهش گرفتگی عضلات در ورزشکاران کمک می‌کند.


بیشتر بدانید : خواص جادویی لیمو شیرین

بیشتر بدانید : باورهای غلط راجع به سرماخوردگی:لیمو شیرین،شلغم،سوپ بخورید و ...

بیشتر بدانید : لیمو شیرین بخورید بخاطر 5 فایده برای سلامتی



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :armandaily.ir