خواص فوق العاده کدو حلوایی، از تقویت بینایی تا تقویت قلب
کدو حلوایی یا کدو تنبل دارای خواث زیادی است که شاید کمتر در مورد آن صحبت شده باشد، در ادامه به طور کامل با خواص کدو تنبل آشنا می شوید

خواص کدو تنبل، شب چله امسال حتما کدو تنبل بخورید

درست مانند پرتقال، هویج و سیب زمینی شیرین (خوراکی های نارنجی رنگ)، کدو تنبل هم سرشار از بتا کاروتن است. بدن شما این آنتی اکسیدان را به ویتامین A تغییر می دهد. شما برای دیدن، حذف میکروب ها از بدن و تقویت سیستم ایمنی به ویتامین A نیاز دارید. به علاوه ویتامین A به سلامت قلب، ریه ها، کبد و سایر اندام های داخلی کمک می کند. 


تقویت بینایی با کمک کدو تنبل 
معاینه چشم

یک فنجان کدو تنبل 200 درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه را به بدن ارائه می دهد. اگر کدو تنبل بخورید، ویتامین A موجود در آن به چشم های تان می رسد، ویتامین A برای تقویت چشم ها بسیار موثر است. 


کدو تنبل خطر بروز سرطان را کاهش می دهد 
سرطان ریه

یکی دیگر از مزیت های ویتامین A موجود در کدو تنبل مقابله آن با سرطان است، از جمله سرطان ریه یا سرطان پروستات. بررسی ها نشان داده اند مقابله با سرطان تنها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که غذاهای حاوی ویتامین A بخورید. این مزیت با مصرف مکمل های ویتامین A نصیب شما نخواهد شد. 


تقویت سیستم ایمنی با کدو تنبل 
سیستم ایمنی

علاوه بر بتاکاروتن، کدو تنبل حاوی ویتامین C، ویتامین E، آهن و فولات است که تمام موارد نام برده سیستم ایمنی را تقویت می کنند. مصرف بیشتر کدو تنبل به سلول های ایمنی کمک می کند تا بهتر کار کنند و در صورت زخمی شدن، سرعت بهبود زخم افزایش پیدا می کند. 


به فشار خون کمک می کند 
دانه کدو

رنگ نارنجی کدو حلوایی نشان دهنده وجود پتاسیم زیاد در این مادع غذایی است. پتاسیم برای کاهش فشار خون ضروری است. دانه های شور نشده کدو حلوایی نیز سرشار از مواد معدنی و استرول گیاهی plant sterols هستند که کلسترول خوب خون HDL را افزایش می دهد و به تنظیم و پایین ماندن سطح فشار خون کمک می کنند. 


کدو تنبل سرشار از پتاسیم 
کلاس یوگا

خبر خوب دیگر در مورد قدرت پتاسیم موجود در کدو تنبل: بررسی ها نشان داده اند که هر چه سطح پتاسیم بیشتر باشد، خطر بروز سکته مغزی، سنگ کلیه و دیابت نوع 2 کمتر خواهد شد. به علاوه پتاسیم می تواند مواد معدنی موجود در استخوان ها را افزایش داده و سلامت استخوان ها را بهبود بخشد. 


کوچک کردن شکم با کمک کدو تنبل 
اندازه گیری دور شکم

کدو تنبل سرشار از فیبر و کالری خیلی کمی است، به این ترتیب کدو تنبل می تواند بدون اینکه غذای بیشتری در طول روز بخورید، شما را سیر کند. اگر به دنبال روشی سالم برای سیر کردن خود هستید، کدو تنبل با مواد مغذی که دارد، یک انتخاب مناسب محسوب می شود. فیبر موجود در آن به سلامت سیستم گوارش کمک می کند، بنابراین مصرف منظم این ماده غذایی به نفع شماست. 


بهبود خواب با کدو تنبل 
خواب راحت

دانه کدو تنبل حاوی تریپتوفان tryptophan است، تریپتوفان نوعی آمینو اسید است که به ساخت ماده شیمیایی به نام سروتونین کمک می کند. سروتونین علاوه بر اینکه باعث داشتن احساس خوب می شود، نقش مهمی در خواب بهتر نیز دارد. 


کدو تنبل باعث شادابی پوست می شود
تقویت پوست

قدرت آنتی اکسیدان مربوط به بتا کاروتن در کدو تنبل با پیری پوست مقابله می کند، به علاوه به بهبود التهاب کمک می کند؛ کاهش التهاب به سلامت پوست و بدن کمک می کند. 


کدو تنبل باعث تقویت قلب می شود
دویدن روی تردمیل

زمانی که مصرف فیبر شما افزایش پیدا می کند، خطر بروز بیماری های قلبی در شما کاهش پیدا می کند و کدو تنبل هم سرشار از فیبر است. اما این فقط فیبر موجود در کدو تنبل نیست که به تقویت قلب کمک می کند، ویتامین A و پتاسیم موجود در ان نیز نقش مهمی در این راستا ایفا می کنند. 


بهترین روش برای مصرف کدو تنبل 
پخت کدو تنبل

با تمام خواصی که کدو حلوایی دارد، اگر در هنگام پخت شکر یا سایر مواد افزودنی به آن اضافه شود، خواص خود را از دست می دهد. بنابراین از افزودن شکر یا هر ماده مضر دیگری اجتناب کنید. بهترین روش برای مصرف کدو تنبل شکل کبابی، پوره، هوموس یا سوپ کدو تنبل است. 


بیشتر بدانید : کدو تنبل| افزایش میل جنسی در مردان و بهبود سرطان پروستات

بیشتر بدانید : کدو تنبل و این همه خاصیت؟!

بیشتر بدانید : خواص کدو حلوایی که شما را به خوردنش ترغیب می کند!


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/ealth
اختصاصی سیمرغ