چرا نباید زیاد آناناس بخورید؟
 مصرف آناناس در مقدار کم توصیه میشود و به هیچ عنوان نباید در مصرف آن زیاده روی کنید

عوارض مصرف زیاد آناناس

آناناس سرشار از ویتامین ها، آنزیم ها و آنتی اکسیدان هاست. آنزی بروملین موجود در آناناس برای تقویت دستگاه گوارش و بهبود زخم ها بسیار موثر است بنابراین معمولا برای بیمارانی که جراحی کرده اند یا در بیمارستان بستری هستند ، مصرف آناناس توصیه می شود.

از طرفی دیگر به دلیل کم کالری بودن، بدون چربی بودنو مقدار کم سدیم و مقدار بالای ویتامین ث که دارد برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند توصیه میشود.

ولی مصرف آناناس در مقدار کم توصیه میشود و به هیچ عنوان نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

ضمن این که آناناس یکی از نرم کننده های گوشت است بنابراین در آشپزی هم کاربرد زیادی دارد ولی با یان وجود خوردن بیش از حد آناناس می توند منجر به حساسیت دهان از جمله لب ها ، زبان و گونه ها شود.

آناناس

دلیل آن مقدار بالای ویتامین ث موجود در آناناس است. مصرف زیاد آناناس می تواند منجر به اسههال، تهوع، استفراع، دل درد یا سوزش سر دل شود.

از سویی دیگر مصرف بالای آناناس به خصوص اگر کاملا رسیده نباشد منجر به حساسیت معده و سنگین شدن معده و احساس لمس شدن بدن خواهد شد.

اگر دچار این علایم شدید بهتر است از یک دمنوش که طبع گرم داشته باشد به همراه عسل استفاده کنید و در صورت از بین نرفتن تحریکات به پزشک مراجعه نمایید چون ممکن است به آناناس حساسیت داشته باشید.

بیشتر بدانید : آناناس چه ویتامین هایی دارد؟

بیشتر بدانید : خواص پوست آناناس برای سلامت فوق العاده است

بیشتر بدانید : فواید آناناس برای بهبود بیماری ها



هیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ