خواص گلاب از کاهش استرس تا سلامت پوست + طبع گلاب
 گلاب یکی از مایعات پر فایده و پر مصرف در سنت ایران است، اما خواصی که در این مطلب بیان می شوند، شاید تاکنون نشنیده باشید

خواص شگفت انگیز گلاب

گلاب به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در طب سنتی ایران به شمار می‌رود که خواصی شگفت انگیز نیز دارد. گلاب از جمله نوشیدنی‌های پرخاصیت و خوش‌بویی است که می‌تواند سلامت روح و جسم شما را تامین کند، جالب است بدانید گلاب از زمان‌های قدیم تا به امروز پس از سکنجبین بیش‌ترین استفاده را در میان مردم دارد.

طبع این نوشیدنی سنتی تا حدودی رو به خنکی است به همین دلیل بیش تر مردم می‌توانند با خیالی راحت از آن مصرف کنند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم مهم‌ترین و اعجاب انگیزترین خواص گلاب را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.


روش تهیه گلاب به چه شکل است؟

شاید دوست داشته باشید بدانید که گلاب این نوشیدنی فوق العاده مفید چگونه تهیه می‌شود. جهت تهیه گلاب  مقداری گل محمدی را در یک ظرف دربسته خاص از جنس سفال می‌ریزند و سپس مقداری آب ریخته و می‌گذارند تا گل ها در شعله آرام بپزند. سپس بخار‌های حاصل از جوشیدن را در ظرفی دیگر به روش میعان خنک و جمع آوری می‌کنند، بدین ترتیب گلاب یا اسانس آن به دست می‌آید. هم چنین اگر داخل این گلاب تهیه شده باز هم گل محمدی ریخته شود و بعد بجوشد به آن گلاب دو آتشه گفته می‌شود که دارای مواد موثر بیش تر، طعم و بوی تندتری است.


شگفت انگیز ترین خواص گلاب کدامند؟

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا  در مراسم های عزاداری از گلاب استفاده می شود ؟ و این کاربرد چه فایده ای  دارد؟ بله مهم ترین خاصیت گلاب  آرام بخش بودن آن است و همین علتی بر استفاده‌اش در مراسم های سوگواری به شمار می‌رود.


کاهش استرس با گلاب
گلاب

اگر می‌خواهید شاهد کاهش استرس باشید گلاب را به عنوان یک نوشیدنی ضد استرس در اولویت قرار دهید.  علاوه بر این از فوق‌العاده‌ترین خواص این نوشیدنی سحرآمیز تقویت سیستم عصبی است که شما می‌توانید با مصرف و بوئیدن آن سردردهای خود را درمان کنید.


درمان بی خوابی با گلاب

پس اگر خوابتان دچار اختلال شده است، شب هنگام جهت رفع مشکل بی‌خوابی‌تان گلاب مصرف کنید، هم چنین جالب است بدانید که این نوشیدنی سنتی خوش بو در رفع خستگی نیز موثر و کاربردی است.


رفع آفت های دهان با گلاب

اگر شما هم آفت دهان دارید و هم‌چنین دلتان می‌خواهد لثه هایتان تقویت پیدا کند، گلاب بخورید.


درمان خونریزی های دهان با گلاب

اگر این چنین است ما پیشنهاد می‌کنیم حتما گلاب را یک بار هم که شده امتحان کنید. غرغره کردن گلاب جهت کاهش التهابات و سرخی حلق، لوزه ها، کام و حنجره خیلی اثر دارد، هم چنین کسانی که بر اثر گرم مزاجی به خشکی مخاط و خون ریزی دچار هستند، می‌توانند با گلاب دهان شویه کنند و تاثیر آن را مشاهده کنند.


درمان سردرد و چشم درد و سرخی چشم با گلاب

این گونه افراد می‌توانند گلاب را از طریق بوییدن، شستشو و اسپری کردن بر ناحیه سر مورد استفاده قرار دهند.


در زمان امتحانات از گلاب کمک بگیرید!
گلاب

مصرف گلاب در این ایام موجب تقویت قوای عمومی و تجدید انرژی  در بدن می‌شود، به همین خاطر می‌توان یا از طریق بوییدن و یا خوردن  از این نوشیدنی بهره برد.


دچار تب شده‌اید و راه حلی به ذهنتان نمی‌رسد؟

ما باز هم خواص گلاب را در این مورد مهم می‌دانیم. بدین صورت که فرد تب دار می تواند از گلاب خنک بخورد یا پاهایش را پاشویه کند. هم چنین نواحی ای مانند کبد را که عضو گرم به حساب می‌آید را با پارچه آغشته به گلاب خنک کنید.


بهترین خواص گلاب برای پوست، مو و بدن

برای پاک‌کنندگی پوست و شادابی آن از گلاب استفاده کنید، هم چنین با کمک گلاب قرمزی پوست را کاهش دهید. از جمله خواص دیگر گلاب برای پوست می‌تواند رفع خشکی پوست،  رفع آکنه، روشن شدن پوست، بازسازی و پاکسازی پوست و آبرسانی به آن باشد.


بیشتر بدانید : خواص درمانی گلاب را بدانید

بیشتر بدانید : خواص مفید گلاب در سلامتی بدن

بیشتر بدانید : نوشیدن سه قاشق گلاب در هنگام افطار، توصیه ما به شما


گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir