کاهش فشار خون با دانه کدو تنبل
 کاهش فشار خون یک عامل موثر برای پیشگیری از بسیاری بیماری هاست که در ادامه به خواص دانه کدوتنبل برای کاهش فشار خون اشاره می شود

 تخمه کدو تنبل عاملی برای کاهش فشار خون

در این مطالعه به موش‌های آزمایشگاهی به مدت هشت هفته پالپ و دانه کدو تنبل داده شد و میزان آن به مقدار چهار درصد از کالری دریافتی موش‌ها بود. نتیجه نشان داد فشار خون موش‌هایی که از رژیم غذایی حاوی کدو تنبل استفاد کردند، ۲۰ درصد کمتر از سایرین بود. کدو تنبل حاوی بتاکاروتن و پتاسیم و دیگر مواد معدنی مفید است و محققان معتقدند تاثیر آن بر کاهش فشار خون به دلیل این ترکیبات است.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،‌این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آلاباما در آمریکا صورت گرفته است، بیش از پیش تاثیر رژیم غذایی بر کاهش فشار خون را تایید می‌کند. مطالعات دیگری در سراسر دنیا در مورد تاثیر مثبت کدو تنبل بر سلامت صورت گرفته ولی هیچ یک با تمرکز بر کاهش فشار خون نبوده است. حدود نیمی از بزرگسالان به فشار خون مبتلا هستند و این عارضه یک عامل محرک برای بروز حمله قلبی و سکته مغزی است.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ میلادی صورت گرفته، رژیم غذایی DASH بهترین گزینه برای کاهش فشار خون است.این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می‌کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است.یکی از مهمترین مزیت‌های این روش، انعطاف‌پذیری آن است و اینکه از هیچ دستور پیچیده‌ای تبعیت نمی‌کند.

توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب، روغن سبزیجات، آجیل، گوشت سفید و حبوبات است و مصرف نوشیدنی‌های شیرین و چربی‌های اشباع شده را ممنوع می‌کند.مطالعات اخیر با بررسی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر نشان می‌دهد پیروی از رژیم غذایی DASH‌ احتمال نارسایی قلبی در افراد کمتر از ۷۵ سال را به میزان پنجاه درصد کاهش می‌دهد.نتایج این مطالعه در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا ارائه شده است.


بیشتر بدانید : کدو تنبل| افزایش میل جنسی در مردان و بهبود سرطان پروستات

 بیشتر بدانید : خواص فوق العاده کدو حلوایی، از تقویت بینایی تا تقویت قلب

بیشتر بدانید : کاهش سریع فشار خون بدون دارو با روش های طبیعی

بیشتر بدانید : 15 توصيه كليدی برای كاهش فشار خون


گردآوری: گروه سلامتت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irna.ir