خواص کنجد سیاه برای سلامت بدن
 برخی خوراکی ها خواص شگفت انگیزی دارند یکی از این خوراکی ها کنجد می باشد که خواصی مثل تنظیم فشار خون،پیشگیری از سرطان و...دارد

 خواص شگفت انگیز کنجد سیاه

در ادامه به برخی از فوائد کنجد سیاه برای سلامت اشاره می کنیم که شامل موارد زیر است:

تنظیم کردن فشار خون

فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماریهای جسمی در جهان است. کنجد سیاه به دلیل برخورداری از میزان قابل توجهی منیزیم در پیشگیری از بالا رفتن فشار خون موثر است. همچنین این دانه ها سرشار از چربی های اشباع نشده است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

کمک کردن به هضم غذا

این دانه ها در درمان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست مفید است چرا که سرشار از فیبر خوراکی است. کنجد سیاه حرکت روده را تقویت کرده و روند هضم غذا را آسان می کند.

پیشگیری  کننده از سرطان

دانه کنجد سیاه حاوی خواص آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر سلولهای سرطانزا محافظت می کند. ترکیب سسامین موجود در این دانه ها مانع از آن می شود که رادیکالهای آزاد به بدن آسیب وارد کند.

بهبود بخشِ خلق و خو

وجود مقادیر بالایی از کلسیم و منیزیم در دانه های کنجد سیاه سطح استرس در بدن را کاهش می دهد. مصرف این دانه ها موجب تولید سروتونین می شود که خلق و خو را تنظیم کرده و درد را کاهش می دهد.

مناسب برای سلامت ریه

با شیوع کروناویروس نگرانی ها در مورد حفظ سلامت دستگاه تنفسی بیشتر شده است. منیزیم موجود در دانه های کنجد سیاه برای افراد مبتلا به بیماریهای تنفسی از جمله آسم مفید است.

محافظت از سلامت و استحکام استخوانها

دانه های کنجد سیاه سرشار از کلسیم و روی است که سلامت استخوانها را حفظ می کند.

بیشتر بدانید : زیره سیاه لاغر می کند؟

بیشتر بدانید : آیا روغن کنجد سالم ترین روغن است؟

بیشتر بدانید : سیاه دانه | خواص سیاه دانه دوای هر دردی ست جز مرگ!

بیشتر بدانید : 10 گیاه دارویی که باید همیشه درخانه داشته باشیم

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir