خرمالو خواص ضد چاقی دارد
 یکی از خواص خرمالو ضد چاقی بودن این میوه خوش رنگ و طعم است این میوه حاوی پتاسیم،فولات و... می باشد

 خرمالو یک میوه برای مقابله با چاقی است

خرمالو میوه‌ای شیرین و سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند در بهبود سلامت نقش داشته باشد.

 خرمالو منبع خوبی از ویتامین ب1، ویتامین ب2، ویتامین ب6‌، فولات، منگنز، مس، پتاسیم، منیزیم و فسفر محسوب می‌شود. این میوه رنگی کالری کمی دارد و در مقابل، غنی از فیبر است که همین امر باعث می‌شود در کاهش وزن موثر باشد.

 خرمالو حاوی مقادیر بالایی ویتامین A است که در تقویت سیستم ایمنی و بینایی نقش دارد. خرمالو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که نقش مهمی در سلامتی فرد بازی می‌کنند و در کاهش التهاب موثر هستند.

 استرس اکسیداتیو که در اثر نبود تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن بروز می‌کند، با بروز بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان‌ها و بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر مرتبط است؛ بنابراین مصرف غذاهای سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن، استرس اکسیداتیو و متعاقبا شانس بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

 خرمالو همچنین حاوی ویتامین C نیز است و می‌تواند تقریبا 20 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین کند. همچنین فیبر موجود در خرمالو می‌تواند نقش مهمی در کاهش کلسترول بد در بدن داشته باشد.

‌ از دیگر نقش‌های فیبر می‌توان به کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.

 محتوای بالای ویتامینی و آنتی اکسیدانی خرمالو مانند ویتامین A، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و کریپتوگزانتین می‌تواند سرعت پیری ارگان‌های بدن را به تاخیر بیندازد.

بیشتر بدانید : پوست این میوه ها وسبزی ها را دور نریزید

بیشتر بدانید : خرمالو سرد است یا گرم؟ + خواص خرمالو

بیشتر بدانید : خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!

بیشتر بدانید : خواص خرمالو و طرز تهیه خرمالو برای درمان هموروئید , هموفیلی و...

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir