سیر و ماست چه فوایدی برای شکم دارند؟
مخلوط سیر و ماست خواص زیادی برای سلامت دارد این مخلوط خواص به سزایی برای شکم دارد

ماست وسیر چه فوایدی دارند؟

سیر گیاهی، علفی دوساله با برگ‌های سبز راه راه دراز است که به صورت پیازچه در زیر خاک می‌روید اما به ندرت گل می‌دهد بومی آسیای میانه است و از ۷ هزار سال پیش برای انسان‌های باستان شناخته شده بود و از آن برای مصارف دارویی و آشپزی به دلیل ارزش غذایی بالا استفاده می‌کردند.

سیر حاوی مواد معدنی زیادی مانند منیزیم، فسفات، کلسیم، آهن، روی و ویتامین‌های B و C است و روغن آن را می‌توان با تقطیر با بخار آب استخراج کرد و به عنوان یک مرهم دارویی برای درمان بیماری‌ها و ناراحتی‌ها استفاده کرد.

با افزودن دوغ به سیر، می‌توان از میزان تندی آن کاست و طعم آن را تا حدودی قابل قبول کرد. این کار به دلیل ترکیب مهمی که برای ساخت بدن انسان دارد، اثربخشی آن را افزایش می‌دهد، به خصوص که حاوی پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، چربی و کلسترول به نسبت معقول است. همچنین از سیر در تولید محصولات آرایشی، زیبایی پوست و مراقبت از مو نیز استفاده می‌شود.

خواص سیر و ماست برای شکم

- درمان قولنج و رفع تخمیر غذا‌ها در معده- سوزاندن چربی در ناحیه شکم و در نتیجه بهبود بافت بدن برای زیباتر به نظر رسیدن- پاکسازی معده از میکروب‌ها و از بین بردن کرم ها- بهبود هضم به لطف توانایی آن در ترشح شیره‌های گوارشی که از نفخ معده جلوگیری می‌کند.- رهایی از مشکلات گوارشی- دفع گاز‌ها

دیگر فواید سیر و ماست

- بهبود کار کبد و روده- تقویت سیستم ایمنی بدن که آن را قادر می‌سازد به اجسام خارجی اعم از ویروس‌ها یا باکتری‌ها حمله کند. - کاهش میزان چربی انباشته شده در رگ‌ها که خطر تصلب شرایین و حملات قلبی را کاهش می‌دهد.- خون را از سموم تصفیه می‌کند.- کاهش سطح کلسترول مضر خون- تاخیر در ظهور علائم پیری مانند خطوط ریز اطراف دهان و چشم و مو‌های خاکستری به لطف آنکه حاوی آنتی اکسیدان است.- کاهش خطر ابتلا به سرطان؛ از رشد سلول‌های بدخیم جلوگیری می‌کند.- کاهش سطح فشار خون- تنظیم سطح قند خون با افزایش توانایی پانکراس برای تولید هورمون انسولین- کمک به چربی سوزی بدن و در نتیجه کاهش وزن، پر شدن معده و احساس سیری سریع- محافظت از بدن در برابر عفونت؛ زیرا حاوی آنتی بیوتیک است.

مخلوطی از سیر و ماست درست کنید و میل کنید

سیر و ماست را می‌توان با له کردن حبه‌های سیر و اضافه کردن آن‌ها به دوغ، سپس نوشیدن مخلوط یا به روشی دیگر با اضافه کردن آن به سالاد با اضافه کردن حبه‌های کوچک خیار، کمی نمک و نعناع سبز درست کرد. این مخلوط باید مدتی با معده خالی خورده شود تا یک ماه کامل از خواص تغذیه‌ای و درمانی آن استفاده کامل شود.

بیشتر بدانید : سیر را خام بخوریم یا پخته؟

بیشتر بدانید :  با بوی بد سیر چه کنیم؟

بیشتر بدانید : چه کسانی نباید سیر بخورند؟

بیشتر بدانید : فواید سیر برای کودکان

گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.news