آلو چه تاثیری روی سلامت سالمندان دارد؟
سالمندان با جای دادن آلو در برنامه غذایی خود می توانند از خواص بی نظیر آن بهرمند شوند

اهمیت آلو در تغذیه سالمندان

تحقیقات جدید پژوهشگران در موسسه تحقیقاتی کالج پزشکی پن در ایالات متحده نشان می‌دهد که خوردن آلو می‌تواند برای سلامت استخوان‌ها مفید باشد. دانشمندان دریافته‌اند که آلو به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن تحلیل استخوان ها  به‌خصوص در زنان یائسه کمک کند. هر دوی این عوامل منجر به تحلیل استخوان‌ها می‌شوند. در زنان یائسه، سطوح پایین استروژن می‌تواند باعث افزایش استرس اکسیداتیو و التهاب شود و خطر ضعیف شدن استخوان‌ها را افزایش دهد اما گنجاندن آلو در رژیم غذایی می‌تواند با کند کردن یا معکوس کردن این روند به محافظت از استخوان‌ها کمک کند.

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها ضعیف یا شکننده می‌شود و می‌تواند برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد، اما به گفته محققان، این بیماری در میان سالمندان و به خصوص زنان سالمند شایع‌تر است. پوکی استخوان بیش از ۲۰۰ میلیون زن در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از دیگر خواص آلو برای سالمندان می‌توان به این موارد اشاره کرد که  آب ‌آلو به‌طور مؤثر از بواسیر پیشگیری می‌کند. فیبر موجود در آن با تقویت سیستم گوارشی مانع از بروز یبوست می‌شود. 

آب‌آلو عروق را باز و از بروز حملات قلبی پیشگیری می‌کند. پتاسیم موجود در آن فشار خون را تنظیم می کند. آب‌آلو حاوی آهن است و درنتیجه در پیشگیری از بروز کم‌خونی بسیار موثر است. همچنین آلو حاوی ترکیبی است که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید : ویتامین های ضروری برای سالمندان

بیشتر بدانید : خوراکی هایی که شب ها برای سالمندان ممنوع می باشد

بیشتر بدانید : همه چیز در رابطه با سوء تغذیه در سالمندان

بیشتر بدانید : بهبود سلامت سالمندان با این نکات تغذیه ای

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com