راجع به خواص بی نظیر جوانه گندم چه می دانید؟
جوانه گندم خواص چشمگیری دارد و دارای ویتامین ها مواد مغذی متعددی است 

در مورد خواص جوانه گندم بیشتر بدانید

جوانـه گنـدم دارای خاصـیت تـب بـر، صـفرابر و آرام بخـش اسـت ؛ همچنین شامل انواع فراوانی از ویتامین هـا، مـواد معـدنی و پـروتئین اسـت و در درمـان بیمـاری هـایی نظیـر کولیـک، اسکیزوفرنی، میگرن، آتاکسی، بیماری های سیستم عصـبی، بیماری های روانی حاد، اولسر و گاستریت مـؤثر اسـت.

مطالعات نشان مـی دهـد مصـرف روغـن جوانه گندم سبب افزایش سریع محتوای ویتامین E در مغز، کبد، قلب، ریه ها، کلیه ها و طحال و حفاظت آنتی اکسیدانی بسیار قوی در این اندامها و بافـت هـا مـی گـردد.

در یک آزمایش، در افرادی که جوانه گندم را در برنامه غذایی شان داشتند، افزایش ترشح TNF به وسیله ماکروفاژها و تحریک سلول های کشنده طبیعی مشاهده شد که هردوی این فواید به آپوپتوز (مرگ سلول) سلولهای سرطانی می انجامند.

همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف دانه گندم کامل و جوانه گندم از احتمال بروز خطراتی که منجر به بیماری هایی مانند انسداد شریان های قلبی می‌شوند پیشگیری کرده و سلامت کل سیستم قلبی-عروقی را افزایش می دهد.

وجود اوکتاکوسازول در این گیاه نشان می دهد که عامل کاهش احتمال سکته‌ها و مشکلات خطرناک قلبی عروقی دیگر است.

جوانه گندم به علت ویتامین ها و مواد مغذی فراوان می تواند تاثیری چشمگیر در تقویت عوامل ضد پیری مانند شفافیت و کیفیت پوست و ریزش مو داشته باشد.

بیشتر بدانید : چگونه قند خون را با جوانه ها پایین بیاوریم؟

بیشتر بدانید : فایده های بی نظیر روغن جوانه گندم

بیشتر بدانید : معجزه آب جوانه گندم در شفافیت پوست و سم زدایی بدن

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:borna.news